Vilket headset kör du? (Söker hybrid för hemma/kontor/fritid)

Hachans skrev:Provade mina AirPods pro för möten. Funkade toppen tills någon av mina enheter försökte ta tillbaka anslutningen och jag blev ljudlös mitt i en konferens. Det var inte toppen. Jag tror det var för att Windows på något sätt inte spelade snällt med lurarna. Eller så gjorde Windows det men det var luren eller paddan som tyckte jag skulle lyssna på dem istället.Hur som helst, sedan dess är det alltid trådat som gäller från datorn. Kör med mina Bose 25/35 och funkar bra. Om det inte ska hållas föredrag, då är det extern mikrofon och kamera som gäller.Klicka för att utvidga...

Har en känsla av att, sålänge man inte kör apple all the way utan använder windows i arbetet så är det klokt att dela upp det!

Johannes Winberg skrev:Har en känsla av att, sålänge man inte kör apple all the way utan använder windows i arbetet så är det klokt att dela upp det!Klicka för att utvidga...

Det hade säkert funkat bra med enbart windows också. Synd att jag behöver köra blandad miljö bara. På resande fot är det bara macen som följer med så då fungerar det ju utmärkt!

Ett tips till er som funderar på ett par lurar att ha i Teams möte och ha många sådana möten, försök hitta ett par som är Teams-certifierade. Det gör att de generellt fungerar bättre rent tekniskt (svara på knappen på headset, minimerar risken att en annan enhet tar över ljudet helt plötsligt osv). Tyvärr innebär det också att man måste ha en USB-dongle när man kopplar till datorn.

Själv kombinerar jag Jabra Evolve (med boom mic) under möten kontorstid och AirPods Pro under fritid (dock endast kopplad till telefon).

Mikael Jones skrev:Ett tips till er som funderar på ett par lurar att ha i Teams möte och ha många sådana möten, försök hitta ett par som är Teams-certifierade. Det gör att de generellt fungerar bättre rent tekniskt (svara på knappen på headset, minimerar risken att en annan enhet tar över ljudet helt plötsligt osv). Tyvärr innebär det också att man måste ha en USB-dongle när man kopplar till datorn.Själv kombinerar jag Jabra Evolve (med boom mic) under möten kontorstid och AirPods Pro under fritid (dock endast kopplad till telefon).Klicka för att utvidga...

Och där är skillnaden mellan Bose QC och 700... bra input !

Tonton skrev:Jag kör mina AirPods. Riktigt enkelt att växla mellan enheter, de sitter skönt en längre tid, samt att man ser inte ut som en idiot om man går till affären med sina lurar, gentemot de som bär på sina Jabra-headset i affären.. (högst subjektiv åsikt, men ändå)Klicka för att utvidga...

Om du bara visste hur jag tycker att folk med AirPods ser ut

Ser att många kör AirPods Pro!

Någon som har erfarenhet hur det är att flyga med dem? Hur funkar brusreducering och så?

Bulle skrev:Ser att många kör AirPods Pro!Någon som har erfarenhet hur det är att flyga med dem? Hur funkar brusreducering och så?Klicka för att utvidga...

Funkar kanon på en kortare flygning (upp till 2h)

Ska jag längre tar jag min gamla trotjänare (Bose QC15)

Bulle skrev:Ser att många kör AirPods Pro!Någon som har erfarenhet hur det är att flyga med dem? Hur funkar brusreducering och så?Klicka för att utvidga...

Funkar hyfsat. Får ont i öron efter ett tag och på långa turer är det qc35 som gäller istället.

Fungerade super tyckte jag ända tills mina öron började spöka.. kändes som om jag hade en lightversion av lock som aldrig ville släppa. Läste på nätet det verkar inte helt ovanligt att airpodsen ställer till det för vissa..

Jag kör Woofit hörlurar från danska Sackit, det var diamantpresent från SAS Eurobonus som jag valde när jag kvalificerade första gången. Jättebra ljud med noise cancellation tycker jag, funkar bra på flyget.

Back