Senaste nytt

Vilket headset kör du? (Söker hybrid för hemma/kontor/fritid)

Har kört AirPod pro för konferens & tfn på Mac, iPad och iPhone i flera månader. Behöver laddas efter 4-5 timmar, alternativt så stoppar man ned dem mellan mötena. Och jag använder dem alltid när jag tränar (löpband & rodd).

Jag har ett par gamla AirPods i reserv också, men de har jag bara behövt använda några gånger.

Just some 2cents.
 

fcx

Medlem
Mitt råd är att köpa två headsets, eftersom du efterfrågar två olika saker. För min egen del så har jag löst det på detta sätt, framför allt för att jag är allergisk mot dåligt ljud (i bägge riktningar), där det stora problemet oftast är den dåliga mikrofonen i in-ear lurar. För telefonsamtal funkar det OK, men kör man teams med högre bitrate så stör jag mig väldigt fort på airpod-folket, för det låter inte bra tycker jag.

För resor och motion har jag Sony WF-1000XM3 (in-ear lurar). Inte den allra senaste modellen, men bra valuta för pengarna och bra batteritid. Inga problem att ansluta till flera enheter. I nödfall får de användas till teamssamtal också.

Som teamslurar har jag ett par Steelseries Arctis 7. Utmärkt ljud, reglerbar mikrofon och noll kompatibilitetsproblem. Just gaminglurar är väldigt bra om man problem med hög fördröjning när man använder trådlösa lurar, eftersom de lite mer avancerade modellerna inte använder bluetooth.
 

GOTBound

Medlem
AirPods Pro, använder telefonen att ringa upp till Teams och sedan "add device" från laptoppen för det visuella.

Till r&r [speldatorn] kör jag Steelseries Artic 5.
Jag har min laptop kopplad via dockstation så jag kan använda stora gamingskärmen som andra skärm när jag arbetar. Perfekt med 165hz IPS och 1 ms g:g när jag jobbar i Excel!
 

igelkotten

Medlem
Mitt råd är att köpa två headsets, eftersom du efterfrågar två olika saker. För min egen del så har jag löst det på detta sätt, framför allt för att jag är allergisk mot dåligt ljud (i bägge riktningar), där det stora problemet oftast är den dåliga mikrofonen i in-ear lurar. För telefonsamtal funkar det OK, men kör man teams med högre bitrate så stör jag mig väldigt fort på airpod-folket, för det låter inte bra tycker jag.

För resor och motion har jag Sony WF-1000XM3 (in-ear lurar). Inte den allra senaste modellen, men bra valuta för pengarna och bra batteritid. Inga problem att ansluta till flera enheter. I nödfall får de användas till teamssamtal också.

Som teamslurar har jag ett par Steelseries Arctis 7. Utmärkt ljud, reglerbar mikrofon och noll kompatibilitetsproblem. Just gaminglurar är väldigt bra om man problem med hög fördröjning när man använder trådlösa lurar, eftersom de lite mer avancerade modellerna inte använder bluetooth.

Lite OT - men jag har enbart problem med ljudkvalitet pga de människor som envisas med att använda internet för att skicka ljudet (dvs inte kör uppringning via telefonnätet). Har inte märkt någon skillnad annars mellan olika typer av headsets eller lurar, men jag kanske inte märker av det på samma sätt som du.
 

Sebbeh

Medlem
Jag får också ställa mig till skaran som använder airpods pro. Är väldigt nöjd hittills. Fick byta ut en av airpodsen på garanti pga dålig samtalsljud men det är fixat nu. Använder dom till allt.

Jag brukar också ladda en lur i taget om mötet är långt.
 

ante_77

Medlem
Mina Bose QC35 fungerar ypperligt för telekonferenser, den stör även ut oljudet från mina barn som för närvarande är hemma dagtid.

Om du slipper oljudet från barnen vid dina möten, så betyder det att mötesdeltagarna dessvärre får uppleva oljudet då det fångas upp via mikrofonen.
 

Hachans

Medlem
Provade mina AirPods pro för möten. Funkade toppen tills någon av mina enheter försökte ta tillbaka anslutningen och jag blev ljudlös mitt i en konferens. Det var inte toppen. Jag tror det var för att Windows på något sätt inte spelade snällt med lurarna. Eller så gjorde Windows det men det var luren eller paddan som tyckte jag skulle lyssna på dem istället.

Hur som helst, sedan dess är det alltid trådat som gäller från datorn. Kör med mina Bose 25/35 och funkar bra. Om det inte ska hållas föredrag, då är det extern mikrofon och kamera som gäller.
 
Toppen