Ringde in till vanliga Sas-supporten efter 17 när jag insåg mina biljetter var borta efter att ha läst tråden. Visste det inte skulle ge något men ville få det bekräftat. Supporten konstaterar ganska snabbt de är avbokade. Jag säger det har jag inte gjort och hur har det skett. Han säger att en bot ”buggat ur” och avbokat resor där det egentligen skulle ske återbetalningar. Jag kikar på mitt kort. Har inte fått någon återbetalning heller. Han frågar sen om resan borde vara avbokad. Jag säger nej… Han beklagar mina fina biljetter och att han inget kan göra. Jag frågar kan ni garantera ni återställer detta och han repeterar såklart bara att ring 018 imorgon. Jag frågar kan du garantera återbetalningspengarna som botten skulle fixa nu är påväg åter. ”Nej det ser inte ut som så, det blev nog fel det med”… eller något sådant. Synd man har iphone och ej kan spela in.
Så tips till alla som fått avbokad resa. Håll koll på återbetalningarna. Får jag gissa så är de urbuggade nu och rimligen kommer vi inte få tillbaka dem.
Jag hade alltså 4st tur o retur i business för totalt 230k eurobonuspoäng och 2st 2-4-1. 9 616 kr i skatter inkluderat de två återbetalningarna SAS ej lyckatsgenomföra trotts att det är 6-9 månader sen.
Jag har för avsikt att göra mitt yttersta få resan återbokad. Om sas så ska köpa revenuebiljetter.
Om så inte sker ska jag ju minst ha tillbaka
- Voucher (förlängt datum?) 2st.
- Skatter 9616 kr
- Eurobonuspoängen 260k.
- Egentligen borde man ju kräva ersättning för all förlorad arbetstid (debiterbara timmar) för strulet med… men det lär ju aldrig gå vägen.
Oavsett kände jag att jag inte bara kan sitta och vänta på Sas nu.
Killen i supporten sa 018- öppnar klockan 8. Visst hade han fel och det öppnar 9?
Sammanställde mitt ärende då jag tror detta kan bli struligt
Visa bifogad bild 115598