john-rambo
New member
Den ska gälla fram till 24 dec
Det fungerar om man vill gå den vägen. Men det krävs väldigt mycket spend för att nå lifetime. Jag har inte med det i mina beräkningar, kan få extra spend på andra sätt som är mer värda för egen del.ClausLimhamn skrev:Är ny inom NCC MC , men hur är det med spend via Betalo/Billhop på detta kort ? Någon som har räknat på om det är lönt. Som ett bidrag mot lifetime statusKlicka för att utvidga...
ClausLimhamn skrev:Är ny inom NCC MC , men hur är det med spend via Betalo/Billhop på detta kort ? Någon som har räknat på om det är lönt. Som ett bidrag mot lifetime statusKlicka för att utvidga...
Doctor-X skrev:Den frågan är svår att besvara då det är mycket mer personligt än tex AmEx 2-4-1 vouchern.Ett exempel: Bor man på Nordic Choice mycket i tjänsten och man befinner sig i slutet av sin yrkeskarriär kanske det är värt att betala lite för att nå Lifetime innan pension för att sedan njuta av förmånerna när man bor privat framöver.Själv har jag kört vissa räkningar på NCC MC under kampanjer, då jag redan kommit upp i den spend jag behöver på AmEx och SAS MC.Klicka för att utvidga...
Hej,John Rambo skrev:Lite småklabbigt ...jag köpte 9dec 2st presentkort för tot 4800kr. Idag kollade jag hur det såg ut med poängen, och såg att jag fått in 480poängx2 tot 960poäng.Jag ringde således till kundtjänst (NCC kundtjänst, då MC kundtjänst inte handhar poäng..) de meddelade då att man hade formulerat sig klumpigt, då 30% spend samt 3x poäng inte gäller på presentkort, utan enbart på köp på hotellen.. Jag utryckte mitt missnöje, då jag kände mig snuvad på poäng (hade räknat med 4320poäng för aktuellt köp..) De skulle kolla över det hela och återkomma på mail inom kort.Klicka för att utvidga...
A87 skrev:Men vad menar du med 30% spend?Klicka för att utvidga...
Ringde precis även jag. Fick som sagt bara 1600p. Borde egentligen vara 2400p (30p/100kr på 8000kr). Nu är det dessutom x3 på transaktioner, alltså 2400x3= 7200p om jag räknat rätt. Hon skulle återkomma. Hon hängde till 10% med på själva uträkningen så jag tror inte ens att jag får hälften!John Rambo skrev:Sorry, 30kr/100kr poäng av summan, samt därtill 3x menade jag (...min mattematik, men i praktiken ca 90%poäng av total köpesumma)Nu svarade de iallfall att de har satt in mina extra poäng och jag ser att jag har fått in 1920poäng utöver mina 960 ursprungliga.. Stämmer inte heller, men jag orkar inte bråka för de eventuella sista poängen.Det verkar som Robban fått till sig att det buggar och att man måste få hjälp att efterregistrera.Klicka för att utvidga...
Nej.Olle K skrev:Är det några problem att använda Nordic Choice presentkortet (köpt med rabatt) vid bokat club price och få kampanjpoängen x5 och nu senast x4?Klicka för att utvidga...