Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Ja detta var irriterande för oss med inkomster i andra valutor. Det återstår att se eventuella kostnader i praktiken, men om vi nu drabbas borde det vara skäl nog att avsluta Premium i förtid. Nya T&C som vi inte accepterar.

Det får då bli en återgång till TW framöver för överföringar.

Ja detta var irriterande för oss med inkomster i andra valutor. Det återstår att se eventuella kostnader i praktiken, men om vi nu drabbas borde det vara skäl nog att avsluta Premium i förtid. Nya T&C som vi inte accepterar.

Det får då bli en återgång till TW framöver för överföringar.

Blir inte valutakostnaden magnituder större än någon enstaka överföringsavgift per månad?

@McFace Snabbbare utan två Ibanöverföringar och inget valutapåslag där heller. Runt 5-700:- i avgift för 100k om jag minns rätt är ok ändå med mindre jobb.

Det beror ändå som sagt på om vi åker på nya avgifter nu med Revolut vilket inte är säkert. Jag provar säkert snart bara för att. :D

Fick just ett meddelande via appen:

"Hi there, we're getting in touch to let you know about a change to the way you send payments. Going forward, any transfers you make in DKK, NOK or SEK will be sent as international (SWIFT) payments. Please be aware, these transfers may arrive slightly earlier or later than previously. Also, if intermediary banks are involved in these transfers, they may deduct processing fees. This change is necessary due to changes being made by our payments partner. Thanks for your understanding."

...
Är det någon mer som fått just detta meddelandet?

Jag har i alla fall inte fått det, varken i appen eller på mail. Efter att ha chattat med support säger de att SEK-betalning till bankkonto i Sverige inte räknas in i gränsen för antalet fria SWIFT-betalningar, och att det inte kommer att bli avgifter från deras sida på den typen av betalningar.

Problemet med hur mottagande bank detekterar betalningen och ev tar ut avgift kvarstår, men där tror jag helt enkelt att man får se hur det blir i praktiken.

@McFace Snabbbare utan två Ibanöverföringar och inget valutapåslag där heller. Runt 5-700:- i avgift för 100k om jag minns rätt är ok ändå med mindre jobb.

Det beror ändå som sagt på om vi åker på nya avgifter nu med Revolut vilket inte är säkert. Jag provar säkert snart bara för att. :D

Ja, jag fattar nog ändå inte. När det var gratis var det en bra affär för att spara på 5-700kr, men när det kostar 50kr är det för mycket jobb?

• Gilla
Reactions: HMJ
Tar du in att Revolut Premium kostar 600-900kr?

Jag tolkar det som att hans merkostnad med alternativ transaktionsmetod är per månad, men han kanske menar på samma period? För mig låter det fortfarande som en bra affär även om det handlar om 100-120kr i avgift per månad (dvs premium + en SWIFT till Sverige). Det är därför jag frågar.

Missförstå mig rätt, jag tycker att det är en tråkig ändring av Revolut. Jag tycker bara det verkar som att det fortfarande är en bra affär, även om den nu är lite mindre bra.

Det handlar eventuellt om mer som gör att det isåfall inte är värt det för mig. I sämsta fall om vi som exempel tar en återkommande överföring på 100k varannan månad för kostnadstäckning i Sverige.

77 x2 i premium mån.avgift -144sek
€5 i kostnad från Revolut ~50sek
Kostnad från svensk bank ~50sek

Summa 244sek

Alternativt en snabb överföring , utan all väntetid, från utländskt kort, gärna med poängintjäning, för 2x kostnad (ca).

Mitt val blir då enkelt, särskilt då nuvarande överföringar sker lite på nåder, som det känns, från Revoluts sida.

Nu provar jag, nyfiken, och återkommer om en vecka eller när beloppet hunnit fram. Kanske en helt onödig diskussion detta.

Toppen