Senaste nytt

Champagnetråden

Har också haft "vit" månad i november, så idag kom denna flaska lägligt på posten.
LGA2008.jpg

Tar nog inte hela i kväll, dock ;)

Kör ett gammalt favoritkoncept hemma, champagnekalender - perfekt present till Mrs då vi båda gillar konceptet. Blir inte att dricka dem varje dag men några kommer säkert drickas upp under december månad.

Tidigare år har jag köpt olika halvflaskor men svårt att hitta något intressant så har uppgraderat till helflaskor. Första tanken var att bara ha med sådant ingen av oss testat men föll lite då jag köpt vissa tidigare och sen testat dem under hösten. Första luckan innehöll en som vi faktiskt testade för några veckor sedan men var bra så trevligt med en till flaska. Charles Dufour kan rekommenderas, går att få tag på på nätet t.ex.via More Natural Wine eller så gick det i alla fall för ett sedan att dricka den på glas på Gemla Vinbar.
IMG_20201201_165854.jpg

Det blev lite övertid på jobbet idag när vi nästan alla var där, någon vet att jag gillar smörrebröd men tror att jag smickras med bubbel, jag skall avslöja för er här på forumet att jag dricker helst Cola Zero nu blev ni allt förvånade!

14A6C0EA-0760-4560-9D8A-A7A1785ED58C.jpeg

Leverpastej med pressgurka

95823005-9FF7-4615-B0A8-A9D896E1F1C3.jpeg

Röktlax med forellrom

8E8A43EA-FFA0-4DBB-803F-DB8AE67C6B3C.jpeg

Räkor med aioli

Det blev lite övertid på jobbet idag när vi nästan alla var där, någon vet att jag gillar smörrebröd men tror att jag smickras med bubbel, jag skall avslöja för er här på forumet att jag dricker helst Cola Zero nu blev ni allt förvånade!

Visa bifogad bild 115200

Visa bifogad bild 115201
Röktlax med forellrom

Visa bifogad bild 115202
Räkor med aioli
Räkor med aioli & en iskall Coca Cola (zero) är aldrig fel!

Räkor med aioli & en iskall Coca Cola (zero) är aldrig fel!

Visa bifogad bild 115200

Visa bifogad bild 115201
Röktlax med forellrom

Visa bifogad bild 115202
Räkor med aioli

Kalla cola istället ”Cuvee Americain” eller ”beaujolais Americain” så platsar den i de flesta vin trådar.

trevligt arbetsplats med smörrebröd och bubbliga drycker.

• Gilla
Reactions: HMJ
Toppen