Senaste nytt

Ny guldkampanj med NCC Mastercard? Anmäl innan året 2020 är slut

DrGold

Medlem
Fick detta mail den 24 november:

upload_2020-12-1_14-45-32.png


Verkar alltså som att det är dags för en ny omgång av denna kampanj. Har sett den förut och funderat på att hoppa på, men har hittills avstått. När jag kollat vid tidigare tillfällen har dock kampanjen annonserats tydligt på NC hemsida, men när jag följer länken i mailet denna gång står det bara att man automatiskt blir silvermedlem:

upload_2020-12-1_14-49-48.png


Är det nån mer som fått gulderbjudandet på mailen? Kan det vara nån individualiserad kampanj, eller har de bara missat att uppdatera hemsidan tro?

Fråga två, ni som hoppat på denna kampanj tidigare, har ni fått guldstatus det som är kvar av innevarande bonusår + nästa bonusår, eller bara för det som är kvar av innevarande? Jag har brytpunkt jan/feb, därav frågan.
 

Hok

Medlem
Jag hoppade på erbjudandet för ett drygt år sedan. Jag har fortfarande Guld med brytpunkt juni/juli och hade inte uppnått kvalificeringskraven för att behålla Guldet.
 

mha321

Medlem
Jag hoppade på erbjudandet för ett drygt år sedan. Jag har fortfarande Guld med brytpunkt juni/juli och hade inte uppnått kvalificeringskraven för att behålla Guldet.
Samma här förutom att jag klev på lite senare. Jag blev nerskickad till Silver, men det var bara en kort kontakt med kundtjänst så fixade de det (det kanske de hade gjort ändå, även om jag inte varit på hugget, bara tagit längre tid). Misstänker att det är det som hänt hos dig. NCC har ju gått ut med att alla guld-statusar förlängs ett år.
 

Hok

Medlem
Samma här förutom att jag klev på lite senare. Jag blev nerskickad till Silver, men det var bara en kort kontakt med kundtjänst så fixade de det (det kanske de hade gjort ändå, även om jag inte varit på hugget, bara tagit längre tid). Misstänker att det är det som hänt hos dig. NCC har ju gått ut med att alla guld-statusar förlängs ett år.
Så kan det vara. Är det fortfarande giltigt att Guldet förlängs ett år automatiskt så blir det bra för den ursprungliga frågeställaren.
 

DrGold

Medlem
Så kan det vara. Är det fortfarande giltigt att Guldet förlängs ett år automatiskt så blir det bra för den ursprungliga frågeställaren.

Vet vi att det är pga covid-klausulen som MasterCard-gulden förlängts då? Man kan argumentera för att de borde ha blivit förlängda ändå. Tänker som så att om jag (med brytpunkt jan/feb) tjänat in till guld på vanligt vis just nu, så hade ju guldet varit giltigt till jan 2022 och inte bara 2021. Kollar man i ToC för Nordic Choice Club står det så här:

upload_2020-12-2_10-55-2.png


Det står inget om HUR man avancerat till högre medlemsnivå.

Kan förstå om MasterCard-guld skulle få snålare specialregler om giltighetstid, men det blir å andra sidan inte så lockande att hoppa på ett sånt här erbjudande om man bara får guldstatus i typ en månad. Och eftersom det inte finns några detaljer om erbjudandet på hemsidan går det inte att läsa sig till detaljerade kampanjvillkor. Lite moment 22... Får väl ringa kundtjänst och fråga.

Edit: Ursäkta, det var jag som läste in i era svar att förlängingen hade med covid-klausulen att göra. Kanske inte var så ni så menade?
 

mha321

Medlem
Edit: Ursäkta, det var jag som läste in i era svar att förlängingen hade med covid-klausulen att göra. Kanske inte var så ni så menade?
Mitt Guld förlängdes iallafall av den anledningen, i år.

Gick tillbaka lite i historiken. Jag skaffade kortet på motsvarande promotion i Maj/Juni 2019. Min period går ut i Oktober. Det Gold som jag fick Juni 2019 gällde till Oktober 2020. Det var det som gick ut Oktober 2020 som förlängdes pga covid.

Det innebär att det var innevarande år + följande år. Men det var på den kampanjen som var dår, det är naturligtvis möjligt att det är något annat som gäller för den nuvarande kampanjen.
 

DrGold

Medlem
Mitt Guld förlängdes iallafall av den anledningen, i år.

Gick tillbaka lite i historiken. Jag skaffade kortet på motsvarande promotion i Maj/Juni 2019. Min period går ut i Oktober. Det Gold som jag fick Juni 2019 gällde till Oktober 2020. Det var det som gick ut Oktober 2020 som förlängdes pga covid.

Det innebär att det var innevarande år + följande år. Men det var på den kampanjen som var dår, det är naturligtvis möjligt att det är något annat som gäller för den nuvarande kampanjen.

Ja, det låter rimligt, tack för research. Jag har nu ringt och kollat med Nordic Choice, och efter att ha blivit kopplad lite fram och tillbaka mellan Sverige/Norge och NC/SEB har jag fått bekräftat att de har en guldkampanj nu, enligt informationen som jag fick via mail. Informationen på hemsidan är alltså inte uppdaterad. Damen jag pratade med bekräftade också att den guldstatus som jag nu kommer att få även kommer vara giltig nästkommande medlemsperiod.

Tror det blev dags att hoppa på detta nu!
 
Toppen