Fick mail, men ännu inte hunnit läst.Fick idag inbjudan till en enkät från SAS gällande bonusresor. Det dök upp frågor om vilken typ av biljett man skulle köpa (eller inte köpa) och huruvida man fortfarande skulle köpa dem om priset skulle förändras. Jag antar att de vill kolla hur villiga vi är på att spendera våra poäng och om de kan höja priset utan att förlora för stor del av EB-medlemmarna.
Jag svarade ganska ärligt på frågorna och valde att jag inte skulle köpa biljetterna om priset ökade avsevärt.
Fler som fått denna enkät i mailen?
Detta var nog ett av de lägsta poängpriserna på Business i undersökningen. Resten var mer på nivån 200 000 poäng eller mer.Visa bifogad bild 114955
Jag antar att de vill kolla hur villiga vi är på att spendera våra poäng och om de kan höja priset utan att förlora för stor del av EuroBonus-medlemmarna.
Jag vet inte hur mycket man skall tillskriva SAS så mycket ”vresig” kring vilka destinationer man får och hur urvalet ser ut. Antagligen helt slumpartat.Undrar hur de väljer vad man får för alternativ, jag klickade liksom @palmen och @Jane Insane både USA och Sydostasien men fick svara på frågor om Sydostasien. Ser man till mitt resmönster för Star Alliance-bonusresor så har jag dock bokat klart mest Asien (alla bonusresor till USA har varit rena SAS-resor) så kanske är det som styr men kan ju vara slumpen också.
Spännande att se vad de tänker sig för förändringar men ligger väl nära till hands att tro att de kommer försämra.