Senaste nytt

Amex centurion - fördelar?

Indikationer är minimum 1,5 MSEK per år över flera år, samt typen av köp verkar också spela roll vad jag har uppfattat. Köper man t.ex. massor av resor i affärsklass/förstaklass så väger det tyngre än om du handlar på Willys om jag har uppfattat de som har kortet rätt.

Ring och fråga om du är nyfiken.

I min erfarenhet så hänger det väldigt mycket mer på vad du spenderar det på än hur mycket du spenderar. Jag blev t.ex inbjuden efter ca ett-två år med "bara" ett spenderande på ca 750-900k.

Skulle dock personligen inte rekommendera ett Centurion vid en soppas "låg" spend då det är svårt att justify avgiften (såvida du inte anser att skrytfaktorn är värt 60k första året och sen 30k).

Mycket intressanta observationer och tankar om Centurion.

De med kortet som jag känner är väldigt blyga med det - nästan skäms att lägga fram det, och använder sig av elite kortet istället.

Dock har vi diskuterat att man kan lägga fram det vid snofsig service, jag var med en gång när vi fick usel service på en Stureplansrestaurang då uppfattades som fina nog. Bordet bredvid med Chanel väskor etc var full uppvakning på (de betalade med ett SAS basic) och då valdes centurionkortet. Det var en väldigt uppvaktad sista 5 min från att kortet hamnade på bordet till att vi gick.

Men fördelat som sagts är ju att man får ett EBG om man då reser så man bibehåller silver men inte guld är det helt klart värt 30k/år.

Sen tror jag att det yttersta värdet är de perks som inte är så synliga. Typ FCL i MUC, Amex eventen, en av vännerna har fått inbjudning till film premiärer, en annan gratis biljetter till Ricky Gervais.

Pontus loungen i all ära men special testament i centurionlounger runt om i världen Speciellt i USA har jag fått berättat för mig ger det lilla extra när man visar ett svart kort framför ett platinum.

nu under covid-19 har den ena vännen fått mervärde i presentkort etc för över 7500kr i olika perks och presentkort.

Fy fan vad sugen jag är att ändå bita i det sura äpplet. Har fått 2 invites via mail. Sen ringde en trevlig tjej från Amex med, men jag var upptagen med jobb då och sa att jag återkommer.

någon som vet ifall man blivit inbjuden en gång så är man inbjuden en viss period eller kan man ta sin goda tid att bestämma sig?

Hej alla!

Två ggr har en trevlig tjej ringt och berättat om Amex Centurion. Visst blir man sugen - men - Covid-19 känner jag sätter många krokben. Kommer det gå att semestra i USA utan karantän från i vår ? hur kommer det se ut i Europa där UK, Tyskland, Spanien m.fl stänger ner igen. Asien ? Känns lite sådär just nu, hur gjorde ni andra som fått detta erbjudande under vår/sommar i år ? Det som gör Centurion speciellt ramlar bort - på okänd tid / vaccin kommer....

Flashback och helt O T från den ”gamla” tiden. Slutet 90-talet å början 20-talet.
Kom ihåg jag också lyckades hamna i något riktigt trevligt register. Fick hem Connoisseur och inbjudan från riktigt snobbigt investeringsbolag.

I synnerhet en kompis gjorde stora ögon när han såg tidningen.

Men jag misstänker att man någonstans blandat ihop SEK m USD

Hej alla!

Två ggr har en trevlig tjej ringt och berättat om Amex Centurion. Visst blir man sugen - men - Covid-19 känner jag sätter många krokben. Kommer det gå att semestra i USA utan karantän från i vår ? hur kommer det se ut i Europa där UK, Tyskland, Spanien m.fl stänger ner igen. Asien ? Känns lite sådär just nu, hur gjorde ni andra som fått detta erbjudande under vår/sommar i år ? Det som gör Centurion speciellt ramlar bort - på okänd tid / vaccin kommer....

Det är tok kallt som Centurion utan resande, jag har ingen nytta av det alls just nu.

Betala 30.000kr året för att få tillbaka ca 6.000kr på Ica ....

Toppen