Senaste nytt

Amex centurion - fördelar?

D

Deleted member 30163

Guest
Bra inlägg - men är det inte så att om du inte bor i Stockholm så är det få erbjudanden?
Jag har sett erbjudanden i Göteborg som jag känt att, skit, va synd jag inte bor där. Tror man försöker göra event iaf. i våra tre största städer, men mer än så kanske det inte är. Tror många resonerar mer kring resor och lifestyle generellt.

Men du kan ju utnyttja förmåner i en annan stad eller land om du känner för det. Fast land just nu i Corona är ju lite .. begränsat. Och event med Amex desamma, oavsett om du har Platinum eller Centurion.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Tack för bra skrivet inlägg. Jag försöker se om de kan göra något åt priset tills våren, annars kommer jag vänta och se hur resandet ser ut längre fram. Just nu är det en massa trevligt som kompensation, men inte det vi betalar för egentligen. Tror hon inte tänkte sig för då kommentaren, innan hon berättat allt om kortet, sa hon att de har ingen kö just nu och kortet kommer med kurir inom 2 veckor. Men blir det kö kan det ta längre tid. Just den meningen tyckte jag var märklig, eller....:eek:

Tack :)
Visst är det så. Jag skriver av hela 2020 känns det som, självklart är det resandet och inte en barnbok vi vill ha. Men jag har iaf. fått kompensation för 30-40% av årsavgiften, och året är inte slut än. På toppen slipper jag kostnaden för Platinum och gratis Elite.

Nej någon kö lär dom inte ha, men det kan mycket väl gå fort sen. Har man förutsättningarna att få Centurion så ändras nog det inte så mycket av corona och när länder öppnar upp igen.. Amex vill nog växa lite, frågan är hur mycket och hur snabbt. Det kan mycket väl bli kö igen.
 

Robert flysas

Moderator
Tack :)
Visst är det så. Jag skriver av hela 2020 känns det som, självklart är det resandet och inte en barnbok vi vill ha. Men jag har iaf. fått kompensation för 30-40% av årsavgiften, och året är inte slut än. På toppen slipper jag kostnaden för Platinum och gratis Elite.

Nej någon kö lär dom inte ha, men det kan mycket väl gå fort sen. Har man förutsättningarna att få Centurion så ändras nog det inte så mycket av corona och när länder öppnar upp igen.. Amex vill nog växa lite, frågan är hur mycket och hur snabbt. Det kan mycket väl bli kö igen.

Precis, det är min tanke också. Just nu är kortet i handen om 2-3 veckor, sen kan det ta betydligt längre tid, speciellt om vi får ett fungerande vaccin. Hon lovade hålla kontakten. Denna kontakt jag haft känns verkligen superbra. Så visst är man sugen. Tack igen och trevlig helg:)
 

bvs

Medlem
Från 2021 så höjs avgiften för Centurion till 35000 per år "the fee will be adjusted to SEK 35 000 during 2021 when new benefits are added"
 
D

Deleted member 30163

Guest
Från 2021 så höjs avgiften för Centurion till 35000 per år "the fee will be adjusted to SEK 35 000 during 2021 when new benefits are added"
Ja det har ju varit känt länge tyvärr, men inget om vad som kommer (förbättras?) i tjänsten. Vi har ju sett flera ändringar på nästan alla andra Amex kort.
Lite dålig tajming är det ju dock.
 
Toppen