Senaste nytt

Curve betalkort

Jag tycker tvärt om att det fungerar sämre. Jag kan exempelvis inte köra GBIT på betalningar på Preem där Curve har markerat betalningarna "declined" trots att de dragits från mitt Revolut. På Coop så står det återbetalning istället för betalning på hela beloppet efter att det reserverade beloppet återbetalats, men det verkar som att de betalningarna går att köra GBIT på.

Kanske kan ha med underliggande kort att göra?

Inga problem med de GBIT jag gjorde tidigt i morse. Jag tar det lugnt som vanligt och delar köpen på alla dubbeldagarna, och bara lite större köp. Få poäng på en redan betald glass i juli, de bjuder jag på. :D

Jag ser ingen återbetalning varken från kreditkort eller Revolut vilket jag inte heller hade förväntat mig. Är de inne sista september är jag nöjd. Ej optimalt att tillfälligt betala köpen från kreditkort två gånger.

Jag vet att inte alla håller med här på BC om vi ser tillbaka i tråden, men personligen mycket nöjd som Ni vet vänner. ;) Återigen tack till Curve för alla de extra points vi får med våra fria Black Legacy!

Jag tycker tvärt om att det fungerar sämre. Jag kan exempelvis inte köra GBIT på betalningar på Preem där Curve har markerat betalningarna "declined" trots att de dragits från mitt Revolut. På Coop så står det återbetalning istället för betalning på hela beloppet efter att det reserverade beloppet återbetalats, men det verkar som att de betalningarna går att köra GBIT på.

Jag hade också ett antal från Preem som var markerade med "declined" trots att underliggande kort debiterats. Löste sig riktigt bra med kontakt med kundtjänsten som körde GBIT manuellt på dessa och såg till att mitt underliggande SAS MC debiterades på rätt datum (idag) samt återbetalat på det ursprungliga underliggande kortet.
Alla övriga transaktioner, förutom Preem, har funkat klockrent med GBIT

Har samma problem när jag tankat på Ingo, har Santander Mitt Kort som underliggande. Skrivit till Curves kundtjänst för att se om de kan manuellt flytta den till SAS MasterCard.

En till datapunkt som säger att allting fungerat perfekt denna gång. De belopp jag flyttade på morgonen syntes på underliggande kort (Travel Wallet i mitt fall) redan på fredag kväll (~20-tiden), och nu på lördag ser jag även belopp jag flyttade senare under fredagen. Totalt runt 50k flyttat (mycket från innan kampanjen ens var känd), och 7500 helt gratis poäng donerade av Gbit... Jag flyttade max tre transaktioner åt gången, sedan väntade jag en kvart innan jag tog tre till, och råkade inte ut för att kortet låstes någon gång.

Jag hade också ett antal från Preem som var markerade med "declined" trots att underliggande kort debiterats. Löste sig riktigt bra med kontakt med kundtjänsten som körde GBIT manuellt på dessa och såg till att mitt underliggande SAS MC debiterades på rätt datum (idag) samt återbetalat på det ursprungliga underliggande kortet.
Alla övriga transaktioner, förutom Preem, har funkat klockrent med GBIT
Samma problem här med de större tankningsbeloppen förutom ett midre belopp som gick att flytta, men då flyttades 1500 kr :(, antar att det har med reservationsbeloppet att göra och att detta inte hade hunnit släppas på det underliggande kortet...så bara att hoppas att reservationsbeloppet kommer att släppas på MC.....Ngn som råkat ut för samma?

I övrigt har GBIT fungerat som det ska :)

Råkade ut för följande idag på mitt Curve kort. Först gjordes en lyckad dragning på 0.01£ av ”International Aid Char”. Samma minut och 3 minuter senare försök till betydligt högre belopp av ”Monisnap @” och ”Para Lcs” men som nekades som tur är då jag för tillfället hade ett debet kort med lågt saldo valt som underliggande kort.

2BCC50A3-7C66-4F62-AEF8-D8F3B7BA8402.jpeg

Vanligtvis hade jag inte blivit förvånad då skimming sker dagligen i världen. Nu har jag dock inte använt mitt Curve kort på 10 månader och ännu mindre lämnat det obevakat. Det jag dock hade gjort var att ta bort och lägga till ett kort i Curveappen ca 1 tim innan och det var första gången jag ens öppnat Curveappen på 10 månader. Det är nästan så man blir lite konspiratorisk...

Självklart blockat mitt Curvekort och anmält...

Toppen