Bokade i mars en business ARN-LAX med avgång 13 maj och min kompis bokade stolen framför. Han fick sin återbetalning 27/8 men jag kan inte se att jag fått några pengar på mitt SEB SAS Mastercard idag den 29/8 .Min kompis betalde med ett SHB kort.Jag bokade min resa en dag efter han. Vad går de efter?
Svaret på den frågan kommer generera minst en sådan här:
Visa bifogad bild 112822
Hmm...jag bokade också av en SAS awardresa (2-4-1) till USA den 15/7 men ingen återbetalning har synts till ännu. Har väl bara haft otur i den stora SAS-tombolan.Idag kom ytterligare en återbetalning från SAS, en bonusresa till USA som avbokades 15/7.
Ny TT-notis om SAS och Kronofogden:
Kronofogden i hälarna på SAS | SvD
...baserad på en DI-artikel:
Kronofogden ska göra utmätning av SAS
OK, det betyder ju att fogden är en framkomlig väg.Ny TT-notis om SAS och Kronofogden:
Kronofogden i hälarna på SAS | SvD
...baserad på en DI-artikel:
Kronofogden ska göra utmätning av SAS
Schablonersättning för inställt flyg enligt EU261.OK, det betyder ju att fogden är en framkomlig väg.
I ingressen till DI-artiklen nämns att Stockholms tingsrätt fastslagit att de som stämt bolaget ska få en schablon. Någon som vet vad detta är för stämningar och varför det bestämts en schablon?
OK, det betyder ju att fogden är en framkomlig väg.
I ingressen till DI-artiklen nämns att Stockholms tingsrätt fastslagit att de som stämt bolaget ska få en schablon. Någon som vet vad detta är för stämningar och varför det bestämts en schablon?
Detta?
Ytterligare ett utmätningsärende har landat hos Kronofogden sedan Stockholms tingsrätt i en tredskodom slagit fast att SAS ska betala knappt
9.000 kronor till en familj på tre personer i ersättning för deras inställda resa, plus rättegångskostnader.
En tredskodom innebär att en part inte infunnit sig till rättegången.
Jag har läst domen och det är 250 euro x 3 + 900 kronor x 3 i rättegångskostnader. Oklart vad Dagens Industri fått 9000 kr ifrån.Kan det vara 250€ *3 plus en timmes juridisk rådgivning?