Thornado
Medlem
Tack för alla tips, har dock ännu inte fått något som är en lösning så jag ber om flerDet verkar också som fantastin och missförstånden skenat lite för vissa här...
Så jag vill förtydliga det jag som TS skrivit i första posten - jag vill på ett schysst sätt kunna förhandsbetala rummet genom att belasta mitt Amex eftersom det är en stor summa 120.000. Hotellet på Malidiverna tar bara MC och VISA och banköverföring som förskottsbetalning för rummet. MEN de accepterar Amex på plats i receptionen. De kan alltså inte hantera en betalning på distans via Amex, det tillåter inte deras policy, men man kan använda det för att betala på plats (typ massage och liknande extrakostnader vid utcheck)
Så finns det fler tips från er på hur man kan göra då, eller vad man kan föreslå för hotellet? de har uppenbarligen avtal med Amex.
Eftersom det går att betala på plats med Amex så låter det ju som att enda rimliga sättet är att prata med hotellet igen och se om ni kan komma överens om någon sorts lösning som innebär att du inte behöver förskottsbetala hela summan. Kanske kan de acceptera en något lägre nivå av säkerhet där du förskottsbetalar, säg 40000, med Mastercard och sen får betala resten på plats med Amex.
Ett mer kreativt, om än något riskabelt, alternativ (som jag dock verkligen inte rekommenderar) är ju förstås att skaffa ett "additional card" till ditt Amex som du skickar via post till hotellet. När de fått kortet så ger du dem koden via telefon samtidigt som de gör transaktionen och sen ringer du genast till Amex och spärrar kortet. Som sagt var, är dock inte att rekommendera.
Slutligen, detta är antagligen inte ett alternativ då ni ju antagligen vill bo på det hotell ni redan planerat, men såg just denna deal som Accor har på sina hotell i Maldiverna vilket verkar vara rätt så förmånliga paket:
Accor Maldives Prepaid Voucher Deal For Stays Through September 2021 (Buy Until September 4) | LoyaltyLobby