Senaste nytt

SAS Mastercard Premium - diamantkunder

Canadien

Medlem
Blir lite nyfiken på vad du har bett om kompensation för? Mig veterligen så är det väl bara Diamant som har fått försämrade villkor med dyrare årsavgift.
Även EBG har ju fått försämrad nytta. Baspoäng som inte behövs när SAS förlänger medlemskapet, Flypremium som inte går att använda för att man inte får resa, lägre spend p g a mindre tjänsteutlägg gör poängintjänandet relativt sett dyrare på de poäng som fås av privat spend.
 
Även EBG har ju fått försämrad nytta. Baspoäng som inte behövs när SAS förlänger medlemskapet, Flypremium som inte går att använda för att man inte får resa, lägre spend p g a mindre tjänsteutlägg gör poängintjänandet relativt sett dyrare på de poäng som fås av privat spend.
Fick du 1000 eller 10000?
 

Lagerman

Medlem
@Robert flysas Tack för at du lyfte frågan även här. Såg det också på FB får någon vecka sedan men glömde bort... Skickade in ett kortfattat klagomål via appen och fick efter två dagar erbjudande om 10 000 poäng som kompensation. Är EBD.
 
Frågan om värdet av FlyPremium är väl mer värd att "strida" för än 10 000 EB-poäng?

Svårt att hålla uppe nivån utan resande och svårt att nyttja FlyPremium - vill de behålla kunderna så är det nog läge att "pausa" nivåerna "ett år"...
 

Berglund

Medlem
Svårt att hålla uppe nivån utan resande och svårt att nyttja FlyPremium - vill de behålla kunderna så är det nog läge att "pausa" nivåerna "ett år"...
För det första så gäller ju FlyPremium nivån ett helt år efter att man uppnått den.

För det andra verkar det inte vara särskilt svårt att nå högsta nivån om man utgår från hur många som verkar ha det här på BC (som nog får ses som en huvudmålgrupp för kortet). Det är strax under 17 000 Eurobonuspoäng som ska in, varje månad för att ständigt ligga på översta nivån. Det är trots allt inte så blodigt.
 

Nahoj

Medlem
Tycker att valet av tidpunkt för att öka årsavgiften för kortet är märkligt, speciellt när man inte kan resa i lika stor utsträckning som normalt. 10 k poäng som kompensation, är lågt. Det hade varit bättre att de förlänger premium-nivån istället, eller att de "fryser" nivån (att ingen nedjustering sker förrän ett visst datum). Sannolikt så kommer det tyvärr ta lång tid innan reseförhållandena återgår till det normala, så för riskgrupper som inte kan resa förrän det finns ett vaccin tillgängligt, är inte kompensationspoängen värda mycket, ifall de förlorat premium-nivån som de kämpat för att uppnå, men inom det närmaste inte har möjlighet att nyttja innan det förfaller.
 
Toppen