Senaste nytt

Försämrad växling - AMEX MR poäng till Eurobonus

M.K

Medlem
@Tonton Ja exakt. Mer värde i många andra kort kortsiktigt. Det kan bli så att jag bara kör spend upp till 150k också efter detta första boostår om resandet kommer igång igen. Det känns som ett minimum för att även få ut lite poängvärde vid rätt läge av kortet med 2x samtidigt som t ex två vouchers med nytt Elite då lockar mer.

Som de flesta härinne har jag många kort att underhålla och trots allt inte obegränsat med spendmöjligheter. :rolleyes:
 

DrKlas

Medlem
Växlade drygt 90% av mina poäng till Eurobonus idag och fick träna lite på 540:s multiplikationstabell. Resten ska jag använda till att träna på 550:s multiplikationstabell och växla till Avios. Ja jag tycker Amex överföringssida har ett något användarfientligt gränssnitt ...

Nu när det inte längre är 3 MR/krona för köp i utländsk valuta kommer kortet inte att användas så mycket mer. Tills vidare får det vara ett backup-kort i Apple Pay och plastkortet ligger kvar hemma.
 

CoooC

Medlem
Då har jag också växlat mina MR-poäng till EB-poäng. Kommer nog att behövas nu när glansdagarna med Aviskampanjerna är ett minne blott.
 
Skippar att konvertera faktiskt. Med allt som pågår så känns det för risky att lägga alla ägg i samma korg. Sover tryggare på natten med vetskapen att jag har både EB-poäng för att flyga first med befintlig EB-saldo OCH några nätter på Conrad Maldiverna genom att konvertera MR till HH (8=1).
 

Renato

Medlem
Tja du som har kollat på det, jag behöver lite tips. Jag har sanningen velat också med att konvertera till EB poäng men jag satt och kollade på ditt alternativ, lätt nice. Jag har cirka 3 miljoner i mbr. Har 3,4 värvningar på g så jag tror jag kommer landa på 4,5 milj, mbr ink min spend tills hösten.

Samt att jag har 100 k HH poäng.

Sen kollade jag Conrad Maldiverna, bästa rate med HH, så hitta jag för 95k för en egen beach villa det var mest prisvärd för min plånbok. 7 nätter där

Så 7 nätter i poäng blir 665 k poäng
- dom 100k jag har så då behöver jag 565 k i HH poäng.

565k x 8 HH kursen = 4 520 000 MBR poäng.
Sen hittade jag resan med turkish airlines till Maldiverna, för cirka 29 k sek BC eller 15k EC
För mig och min fru plus späd barn.

Tänker jag rätt, har du något tips på det jag kan förbättra?
 

Renato

Medlem
Du kan dra av 95k då 5:e natten är gratis när man bokar awards, alernativt lägga på 95k och få 10 nätter. De poäng du tänkt dig räcker till 8 nätter.

Nice så om jag bokar 10 nätter så betalar jag för 8 bara, låter underbart. Trodde inte man kunde få den dealen när man betalar med poäng bara när det är cash. Tack bästa.
 

M.K

Medlem
B66890A4-8B2D-49D1-B319-DDED64B62A12.jpeg


Överfört! Nu glömmer jag förmodligen MR ett gäng år igen, men gillar fortsatt självklart mitt PLAT.
 

TP12

Medlem
Nice så om jag bokar 10 nätter så betalar jag för 8 bara, låter underbart. Trodde inte man kunde få den dealen när man betalar med poäng bara när det är cash. Tack bästa.

Är väl tvärtom, du kan bara få den när du betalar med poäng.

OnT: Förde över så mycket det gick idag. Håller tummarna för att SAS inte kursar :)
 

Bankiren

Medlem
Jag växlade också över i kväll. Hade dock förhållandevis få poäng, så kändes inte som någon större mening att ha de kvar.
 
Toppen