Senaste nytt

Försämrad växling - AMEX MR poäng till Eurobonus

palmen

Moderator
Ryktades ju om detta för någon månad sedan och onekligen var det inget rykte.
Enda "positiva" är väl att man får ca 2 månader på sig att bestämma hur man ska hantera situationen.
Vid tidigare försämringar inom eurobonus har det ju ibland skett över natten utan förvarning.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

Bankiren

Medlem
Mycket uppskattat att AmEx förmedlade detta i god tid - ännu en sak som de har skött bra på sistone.

Frågan är nu vad man ska göra, har några hundra tusen MR-poäng. Men känns lite riskabelt att växla över till EB-poäng i dessa tider. o_O
 

Jonas C

Medlem
Hade gärna sett Amex lägga till nya transfer partners för svenska Membership Rewards... Aeroplan vore drömmen.
 

palmen

Moderator
Mycket uppskattat att AmEx förmedlade detta i god tid - ännu en sak som de har skött bra på sistone.

Frågan är nu vad man ska göra, har några hundra tusen MR-poäng. Men känns lite riskabelt att växla över till EB-poäng i dessa tider. o_O
Kan finnas bra värde till British Airways tex, kortare flighter är billiga i Avios och man kan få ut rejält bra värde på sådana bokningar.
Personligen så hoppsa jag att mina eurobonuspoäng behåller "värdet" närmsta året, självklart en chansning men det är bar agilla läget och jag kalkylerar med risken för egen del.
 

M.K

Medlem
Jag brände allt, knappt tre miljoner MR, på tidernas bästa Amex Plat kampanj med krediteringar under våren och sommaren.

Kortet har fortsatt användas ganska flitigt senaste veckan så mina 15-30 000MR jag hinner få in kommer växlas till EB den sista juli.

Planen efter det är att glömma MR tillsvidare och Plat blir återigen ett kort för förmånerna. Spendbonus ska dock nås varje år genom spend i Sverige plus hyrbilar och resor. Det kommer förhoppningsvis en ny kampanj i framtiden.
 

McFace

Medlem
Jag brände allt, knappt tre miljoner MR, på tidernas bästa Amex Plat kampanj med krediteringar under våren och sommaren.

Kortet har fortsatt användas ganska flitigt senaste veckan så mina 15-30 000MR jag hinner få in kommer växlas till EB den sista juli.

Planen efter det är att glömma MR tillsvidare och Plat blir återigen ett kort för förmånerna. Spendbonus ska dock nås varje år genom spend i Sverige plus hyrbilar och resor. Det kommer förhoppningsvis en ny kampanj i framtiden.

Det finns ingen lönsamhet i att använda MR till hotellbokningar med andra ord?
 

Tonton

Medlem
Det finns ingen lönsamhet i att använda MR till hotellbokningar med andra ord?

Finns absolut värde i det, om man har MR-poäng. Men det finns andra kort och poäng som levererar mycket mer värde. Jag tolkar det därför som att @M.K då hellre lägger sin spend på andra kort för att jaga poäng, snarare än på sitt Platinum.
 
Toppen