Senaste nytt

Svea Ekonomi lanserar bank och debetkort

Råkade se att Svea verkar ha lanserat ett debetkort utan vare sig årsavgift, uttagsavgift utomlands eller valutapåslag. Har inte kortet så vet inte mer än det som står på hemsidan.

Länk till prislista:

https://www.svea.com/globalassets/s...ågor-privat/pristlista-privat-2020-01-212.pdf
Japp, det har jag skaffat:)
Om jag inte misstar mig var det samma kort som dissades för en tid sedan i tråden nedan för att inkassobolaget som ligger bakom hade höga avgifter vid utlandsköp och uttag.

Har detta ändrats så kan det helt klart vara intressant.

Svea Ekonomi lanserar bank och debetkort | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Japp, här är mer info:

DF01FCC4-032F-4CA6-8522-75A675B87315.jpeg

Om jag inte misstar mig var det samma kort som dissades för en tid sedan i tråden nedan för att inkassobolaget som ligger bakom hade höga avgifter vid utlandsköp och uttag.
Jodå! Du minns rätt!

Det var verkligen inget kort värt att skaffa då. Jag tvivlar på att den bedömningen har ändrats. Ett kort man klarar sig lika bra utan!

Stämmer det att man måste skaffa ett riktigt bankkonto hos dem för att kunna få kortet? Och hur laddar man kortet, finns det någon omedelbar metod (t ex Swish eller Trustly)?
Det står att man måste skaffa "grundpaketet", vilket innehåller bankkonto, sparkonto och kort.

Jag noterar f.ö. att reseförsäkringen är tämligen värdelös på bonusresor, då den inte täcker sådana alls. Självriskelimineringen låter annars fin, men det är inte så många hyrbilsföretag som tillåter debetkort numera.. och vem vill låsa en stor del av sitt kapital på kontot som "säkerhet"?

Bara ett annat sätt att lura godtrogna. Bör undvikas av den enkla anledningen att det finns andra som är både enklare och bättre.

Hur menar du? Om kortet har 0% valutaväxlingspåslag så är det en bra service att visa vad Mastercards kurser är utan bankens påslag.

Jag tycker att kortet plötsligt blev betydligt mer attraktivt. Ingen årsavgift, uttagsavgift eller fxpåslag. Vem erbjuder det utan några beloppsgränser?

Toppen