Senaste nytt

Årsavgift American Express med Eurobonus

Om man vill bli kompenserad för årsavgiften, vad ska man säga då?

Om man säger upp kortet, fryser 2-4-1 voucern som man redan fått inne då?

Jag sa upp kortet samma sekund jag fick se att de skulle ha årsavgift. Hade då på ett år spenderat 210.000:- fick erbjudande om mediamarkt och annat presentkort garvade och sa tack och hej. Idioter, det är inte ok att ta ut årsavgift när man spenderar sånna summor.

Sätt själv i en lång diskussion härom veckan om den nya årsavgiften som debiterats mitt konto. Ringde upp, och ville verkligen säga upp kortet (fastän jag inte ville). Personligen tjänar jag grymt på mitt AMEX. Bättre växlingskurs, intjäning utav en hel del EB poäng som jag kan ta ut resor för...men jag ville inte betala årsavgiften. Jag vet inte hur länge jag försökte få bort avgiften, men det gick inte. De får tydligen inte ta bort avgiften. Till slut gick hon med på att sänka den till 500 kronor vilket jag gick med om- för 3e året i rad...:rolleyes:

Sätt själv i en lång diskussion härom veckan om den nya årsavgiften som debiterats mitt konto. Ringde upp, och ville verkligen säga upp kortet (fastän jag inte ville). Personligen tjänar jag grymt på mitt AMEX. Bättre växlingskurs, intjäning utav en hel del EB poäng som jag kan ta ut resor för...men jag ville inte betala årsavgiften. Jag vet inte hur länge jag försökte få bort avgiften, men det gick inte. De får tydligen inte ta bort avgiften. Till slut gick hon med på att sänka den till 500 kronor vilket jag gick med om- för 3e året i rad...:rolleyes:

Bra jobbat!

Är inne på mitt tredje år med AMEX EB. Eftersom jag hört att årsavgiften var "en diskussionsfråga" för oss med hög årlig spend (runt 250K om året) så testade jag. Anser mig själv vara en relativt skicklig förhandlare men det gick inte vägen.

År 1) 1000 kronor på Ticnet
År 2) "Tråkigt, då säger vi upp kortet" (Vilket jag också gjorde, därefter var jag tillbaka i fållan efter två månader)
År 3) Upcoming. Får jag inte halva årsavgiften eller liknande lösning sägs det upp igen. Har alltid fått kämpa för att utnyttja 2-4-1 (trista destinationer) så den grejen lockar inte överdrivet mycket.

Kul att höra andras erfarenheter!

Har ett vagt minne v att jag själv blev erbjuden 5000 poäng som plåster på såren för årsavgiften. Kan ha varit mindre. Det var i alla fall löjligt. Jag fattar inte varför de inte fimpar årsavgiften för de med hög användningsfrekvens. Om man handlar för 200 000+ så drar de ju in relativt rediga belopp bara i avgifter från butiker så varför inte bara låta folk hållas?

Amex kundtjänst måste ägna mycket tid åt att diskutera årsavgift, borde kosta dem mindre att ange en officiell gräns då man slipper den.

Konstigt att jag inte kom någonvart med dem. Jag har en spend på runt 1M/år och fick inga presentkort eller liknande när jag försökte.

Amex kundtjänst måste ägna mycket tid åt att diskutera årsavgift, borde kosta dem mindre att ange en officiell gräns då man slipper den.
Det är kanske några hundra kunder som ringer och kämpar att få bort avgiften och tusentals som struntar i det. Det är ju cash som man tappar.

Last edited:
Toppen