Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu sitter jag i Star Alliance lounge på Paris CDG T1 Non-Schengen.
Det var svårt att hitta hit. Jag tror att det var samma hiss som Jacob och rvarttinen åkte till Air France Premiere lounge.

Det var märkligt att jag kom ut landside när jag följde "Flight connections" hela vägen. Hur är det möjligt?
Jag var dock glad att jag fick No.1 Access(Fast track) kort när jag såg enorm kö till gränskontrollen. Det var bara en immigration officer som jobbade där. Hur tänker de?

Nu sitter jag i Star Alliance lounge på Paris CDG T1 Non-Schengen.
Det var svårt att hitta hit. Jag tror att det var samma hiss som Jacob och rvarttinen åkte till Air France Premiere lounge.
Men AHO, Star Alliance loungen ligger ju i terminal 1, Air France håller till i terminal 2. Det är säkert en kilometer emellan...

Det var märkligt att jag kom ut landside när jag följde "Flight connections" hela vägen. Hur är det möjligt?
I terminal 1 finns alltid säkerhetskontrollen ute i satelliten, dvs precis innan gaterna men efter de flesta lounger. Undantag är faktiskt SAS nya lounge i satellit 7 där ingången ligger efter man passerat säkerhetskontrollen, men det är som sagt ett undantag.

Men AHO, Star Alliance loungen ligger ju i terminal 1, Air France håller till i terminal 2. Det är säkert en kilometer emellan...
Jaha, då är jag ute och cyklar. Jag såg dock en skylt om Air France Premiere lounge i hissen.

I terminal 1 finns alltid säkerhetskontrollen ute i ,satelliten, dvs precis innan gaterna men efter de flesta lounger. Undantag är faktiskt SAS nya lounge i satellit 7 där ingången ligger efter man passerat säkerhetskontrollen, men det är som sagt ett undantag.
Ja, jag kom tillbaka exakt samma satelit som SAS plan anlände. Typiskt...

Nu sitter jag på Air Chinas nya Boeing B777-300ER plan och väntar på att dörren stängs. Jag åtekommer med bilderna senare.

Det är CDG, allt är möjligt där ;)

Jag var dock glad att jag fick No.1 Access(Fast track) kort när jag såg enorm kö till gränskontrollen. Det var bara en immigration officer som jobbade där. Hur tänker de?
:D Enkelt - fredagskväll, det är Paris, vem i hela friden med klar minne och frisk sinne reser nu!?

Jaha då inviger man BC hörnan i SAS SL på T5! :eek:

IMAG0929.jpg

"Tomt som ett tullar huvud" förutom jag då förstås... ;), blir här en dryg timme sedan över till T4 och avfärd till GOT.
Någon som är på GOT mellan 15-17??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen