Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Det säger onekligen en del att de anser att 17 bolag inte sköter sig, och endast 2 sköter sig. Riktigt illa.

Jag är ärligt förvånad att Norwegian hör till de sin sköter sig i det här. Det hade jag inte väntat mig. Men det matchar min egen erfarenhet (som dock bara innefattar en enkelbiljett, så det är inget vidare underlag, men den återbetalades snabbt).

Den här hetsen mot SAS gällande återbetalning är helt galen! I början av mars avbokade jag min sons resa från Stockholm till Taipei. Han skulle flyga med SAS och EVA. Pengarna kom i föregår. Visst det tar tid. Min frus biljett från Taipei till Seoul avbokade jag också. Hon skulle åkt första veckan i april. Kollade i dag och pengarna kommer nästa vecka. Förstår inte hysterin kring detta, pengarna kommer ju om man har rätt till dom.

Den här hetsen mot SAS gällande återbetalning är helt galen! I början av mars avbokade jag min sons resa från Stockholm till Taipei. Han skulle flyga med SAS och EVA. Pengarna kom i föregår. Visst det tar tid. Min frus biljett från Taipei till Seoul avbokade jag också. Hon skulle åkt första veckan i april. Kollade i dag och pengarna kommer nästa vecka. Förstår inte hysterin kring detta, pengarna kommer ju om man har rätt till dom.

Ingen hets - men jeg har fået 4 forskellige svar fra SAS og de kan stadig ikke redegøre for hvornår jeg får mine penge. Det er ikke en formue jeg har til gode - men som andre også har skrevet så er jeg sikker på at SAS ikke ville udvise samme forståelse hvis det var mig som skyldte dem penge.

Jag ringde SAS häromdagen och frågade om de 7 avbokade biljetter som jag ska ha återbetald. Hälften avbokades i början av april och resten i slutet av april.

Svaret från kundtjänst var att de först skulle hinna avsluta ärenden från mars nu i slutet av denna månad (juni) så då kan man ju tänke sig att jag först kommer att ha den sista biljetten återbetald någon gång i slutet av juli eller början på augusti.

Jag gillar inte att gnälla på någon men jag tycker ärligt talat det är för slappt av SAS. Inte nog med att man ständigt måste agera redovisningskonsult åt SAS och hålla koll på att de återbetalar biljetter som man har avbokat, nu ska man också agera bank.

Vad är det som är rimligt med att vi som konsumenter kostnadsfritt lånar ut pengar till SAS? Samtidigt så möts man av lögner när man frågar när man skall få tillbaka pengarna (Jag avbokade i mars, ringde i mitten av april och då skulle jag ha pengarna i slutet än april, har ännu inte fått något för de 3 resorna. De säger att de tar alla i rätt ordning, men den resan jag avbokade i maj fick jag tillbaka pengar för efter två dagar).

Vänd på det, du råkar ut för något och kan inte betala SAS, varje gång de skickar en betalningspåminnelse så säger du att pengarna kommer snart. Hur länge tror du det hade kunnat fortgå innan skulden ökade pga räntor och påminnelseavgifter tills slutligen fogden knackar på?

Personligen kan mina pengar vänta med att återbetalas, om det nu ja hjälpa företaget att överleva krisen. Inget jag upprör mig över. Förstår dock de som känner att marginalerna inte finns och vill ha sina pengar genast.
Bra sammanfattning tycker jag. Vi är alla (eller många iaf :p) i olika situation, och har olika prioriteringar och behov i situationen. Det betyder inte att andra har fel.

Jag erkänner att just SAS betyder mycket för mig sedan barnsben, så har inte tjatat om återbetalning. Jag hoppas mest att de överlever. Inspirerad av tråden kollade jag iaf tillbaka och har fått återbetalt en resa men väntar fortsatt på fem kansellerade.

Jag har tid och bryr mig lite just pga bolaget i fråga, men har självklart förståelse för andras situationer och uppfattningar i saken. Dåligt agerat helt klart.

Toppen