Senaste nytt

Avbokning av poängresa inte längre möjligt på internet?

Fler observationer,
Avbokade poängresa via nätet igår, ej inställd, poäng tillbaka direkt och efter några minuter mail om att återbetalning är genomförd (ej ännu på kortet)
En annan poängbokning hanterades också igår, utresan inställd och då fanns den inte längre tillgänglig för mig på nätet. Ringde in och poängen kom åter direkt, inget meddelande gällande pengarna.
Då automatiken är tillgänglig verkar det gälla även återbetalningen, är det manuell inblandning från kundtjänst tycks det vara manuellt även på återbetalningen.

Det kan nog stämma. Jag fick tillbaks poängen direkt, fast bara hälften, så fick ringa igen. Då fick jag tillbaks alla poäng. Pengarna är dock fortfarande ej återbetalda. Bokade av för några veckor sedan. En annan poängbokning, som gick att boka av online, så kom pengar och poäng nästan direkt.
 
Jag kan inte heller boka av online, flyg inte inställda.
Däremot så går det att boka om/ändra datum.
 
Poängresor har jag alltid kunnat avboka/ändra online men ibland har betalda resor - oavsett biljett - strulat. Tekniskt fel sedan en längre tid tillbaka. Har påpekat det men just nu är det annat som är prio.
 
Poängresor har jag alltid kunnat avboka/ändra online men ibland har betalda resor - oavsett biljett - strulat. Tekniskt fel sedan en längre tid tillbaka. Har påpekat det men just nu är det annat som är prio.
Jag tycker man då och då råkar ut för att även poängresor inte kan avbokas online. Inte lika ofta, men det händer. Det är definitivt inte nytt.

För betalresor har jag lyckats avboka en gång de senaste 4-5 åren åtminstone. Ironiskt nog var det bara ett par dagar innan corona-kaosen slog till). Så det är knappast "ibland" för mig åtminstone.
 
Jag tycker man då och då råkar ut för att även poängresor inte kan avbokas online. Inte lika ofta, men det händer. Det är definitivt inte nytt.

För betalresor har jag lyckats avboka en gång de senaste 4-5 åren åtminstone. Ironiskt nog var det bara ett par dagar innan corona-kaosen slog till). Så det är knappast "ibland" för mig åtminstone.

Synd det inte flyter på smidigare, skulle göra det enklare för både kunder och SAS. Men tur Guld supporten fixar det snabbt per telefon.
 
Toppen