Golfkillen
Medlem
Jag gillar ju inte att gissa, överlåter jag åt andra som gör det gärna och bra...De är kanske ett mindre problem för att det är är:
- färre av de (särskilt nu pga Corona när deras egna länder rekommenderar att man inte reser)
- de stannar kortare tid på mindre ort
- de åker till andra delar av landet än de populära sommarorterna så är annan spridning
Anser du att de är ett lika stort problem (dvs mängd och mönster) som svenskar med sommarställen?
Stänga gränsen är ett väldigt stort ingrepp och med tanke på att Sverige inte ens har hårda regler inom landet, att det verkar logiskt att inte ta till metoder som stängda gränser.
Även om de, enligt dig, kanske inte åker till Torekov eller andra typiska semesterorter så ser jag många tyskar och danskar som åker till sina stugor i Skåne och Blekinge. De utsätter ju sjukvården i dessa kommuner för ett ökat tryck också. När danskarna var lediga förra fredagen så var det många danskregistrerade bilar på E22 under torsdagskvällen.
Lätt att stänga gränser eller inte, andra länder gör det mot oss. För mig är 1-2 timmars rekommendationen hyckleri. Som tur är så är det bara en rekommendation och jag kan, liksom danskar, tyskar etc åka var jag vill i mitt egna land.