Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Ja om man tvingas sitta i plexiglasbur i ekonomi blir det lätt att vägra tjänsteresor som ej är i Business/First.

Vad säger expertisen om en eventuell förlängning från UD om deras avrådan att resa utomlands? Det officiella verkar vara att avrådan gäller ”till och med 15 juni, varefter en ny bedömning kommer att göras”. Tolkar man det ordagrant kommer inget nytt besked förrän tidigast den 16 juni vilket känns märkligt.

Vad säger expertisen om en eventuell förlängning från UD om deras avrådan att resa utomlands? Det officiella verkar vara att avrådan gäller ”till och med 15 juni, varefter en ny bedömning kommer att göras”. Tolkar man det ordagrant kommer inget nytt besked förrän tidigast den 16 juni vilket känns märkligt.
Det har väl tidigare kommit någon vecka innan det gamla har gått ut.

Jag skulle säga att det är väldigt sannolikt att det förlängs.

Göra det nogot annat så är det att något enstaka land eller länder lyfts ut och resten står kvar. Men det torr jag det är låg chans för.

Det har väl tidigare kommit någon vecka innan det gamla har gått ut.

Jag skulle säga att det är väldigt sannolikt att det förlängs.

Göra det nogot annat så är det att något enstaka land eller länder lyfts ut och resten står kvar. Men det torr jag det är låg chans för.
Jo jag är helt inställd på att det förlängs och tror det kommer omfatta i princip allt, frågan är bara när beskedet kommer, så jag kan vara helt säker på att resan inte blir av och med säkerhet kan planera in ett bra alternativ, och inte minst börja ta upp diskussionen med Amex.

Jo jag är helt inställd på att det förlängs och tror det kommer omfatta i princip allt, frågan är bara när beskedet kommer, så jag kan vara helt säker på att resan inte blir av och med säkerhet kan planera in ett bra alternativ, och inte minst börja ta upp diskussionen med Amex.
Ingen här som vet, men jag gissar på 1 månad till 2 veckor innan kommer info om det förlängs.

Jag har en inställd flight med Lufthansa där dom endast tänker ge mig en voucher med vissa villkor.

1. Måste användas på samma rutt.
2. Måste användas av samma personer.
3 måste användas inom 10 månader

Någon annan av er som fått samma och har tagit upp stridsyxan?

Jag har en inställd flight med Lufthansa där dom endast tänker ge mig en voucher med vissa villkor.

1. Måste användas på samma rutt.
2. Måste användas av samma personer.
3 måste användas inom 10 månader

Någon annan av er som fått samma och har tagit upp stridsyxan?
Då har de ju försämrat, tidigare var det en voucher som kunde användas till en ny valfri resa väl? Iof om man avbokade själv. Inte bra, har en flighti juli som jag absolut inte vill utnyttja till samma destination.

Last edited:
Då har de ju försämrat, tidigare var det en voucher som kunde användas till en ny valfri resa väl? Iof om man avbokade själv. Inte bra, har en flighti juli som jag absolut inte vill utnyttja till samma destination.
Riktigt fult.

The conditions of the new ticket are

· Must be booked on same airline&same route
· Ticket(s) are also non-transferable (that is, the same passengers must be on the new ticket)
· The ticket must be used before 30 April 2021

Toppen