Men om detta kom i mitten av april. Och de som hade kvalificeringsperiod som gick ut 31mars 2020. OCH hade uppnått guld och alltså redan är inne på ny guldperiod som går ut 31mars 2021. Får denne då förlängt till 31mars 2022
Nej, inte i nuläget. Även jag har redan intjänat EBG med ”nytt” exp 31mar21 och har mailat lite med Goldservice som meddelade följande förutsättningar:
- Det är endast de som inte lyckats återkvalificera sin status på egna meriter inom brytdatumen 31mar20 och 28feb21 som får förlängd status. Dvs om jag inte hade återkvalificerat mitt EBG innan 31mar20 hade detta förlängts till 31mar21 plus grace.
- För de som kvalificerat sig till sin nuvarande nivå på egna meriter sker ingen ytterligare förlängning av medlemskap.
Om man idag alltså är EBG (förtjänad) med expiry date
28feb21 (istället för som jag,
31mar21) och inte tjänar in några poäng under nuvarande kvalificeringsperiod, så förlängs EBG
till 28mar22 + 3 månaders grace. Allt annat lika, fast med expiry date
31mar21 innebär alltså, i nuläget, ingen förlängning.
Ju längre flyget ligger nere, desto större negativ påverkan på förutsättningarna för kvalificering även för de med exp 31mar21, likt de med 28feb21, så detta kommer säkert att justeras löpande för att även innefatta senare exp datum (min tolkning).