Senaste nytt

Med början 1 april 2020 förändras Amex Gold Card

M.K

Medlem
Jag tackar verkligen @Berglund för en genial uträkning gällande Hilton!!!

Nu gamblar jag på USD försvagning före köp innan 27 maj. Målkurs 9,18, vilket innebär 15000sek - 1,5 miljoner MR +60k MR= 320k HH points och mer än nog i Hiltonbanken (380k) för en härlig 5 dagars stay i framtiden.
 
Last edited:

Sir Lemon

Medlem
Jag tackar verkligen @Berglund för en genial uträkning gällande Hilton!!!

Nu gamblar jag på USD försvagning före köp innan 27 maj. Målkurs 9,18, vilket innebär 15000sek - 1,5 miljoner MR +60k MR= 320k HH points och mer än nog i Hiltonbanken (380k) för en härlig 5 dagars stay i framtiden.
OT: Vad ligger Hiltonpoängpris/natt på ?
 

Hafermann

Medlem
Kommer PP automatiskt både till mig och extrakortsinnehavare? När jag skaffade mitt svenska Platinum skickade jag in separat ansökan för oss båda, men inget sådant vid ansökan till Amex Gold.
 

ekf

Medlem
Kommer PP automatiskt både till mig och extrakortsinnehavare? När jag skaffade mitt svenska Platinum skickade jag in separat ansökan för oss båda, men inget sådant vid ansökan till Amex Gold.
Till huvudkortsinnehavaren kommer det automatiskt, dock tog det en vecka eller två extra från det att själva Amexet trillade in i brevlådan för mig. Extrakort vet jag inte.
 

Doctor-X

Medlem
När man bjuder in till AmEx Gold står det i villkoren (om man bjuder in från AmEx SAS Elite SAS):
"0 kr i medlemsavgift de första 3 månaderna + 100 000 Membership Rewards-poäng efter en spendering om 15 000 kronor under sina första 3 månader som kortmedlem." men när man väl öppnar inbjudningslänken så verkar inte 0 kr i medlemsavgift de första 3 månaderna vara specad, någon som vet vad som gäller?
 

ekf

Medlem
När man bjuder in till AmEx Gold står det i villkoren (om man bjuder in från AmEx SAS Elite SAS):
"0 kr i medlemsavgift de första 3 månaderna + 100 000 Membership Rewards-poäng efter en spendering om 15 000 kronor under sina första 3 månader som kortmedlem." men när man väl öppnar inbjudningslänken så verkar inte 0 kr i medlemsavgift de första 3 månaderna vara specad, någon som vet vad som gäller?
Jag fick precis min första faktura för Gold efter att använt en av värvningslänkarna här på BC. Än så länge har de inte debiterat månadsavgift i alla fall.
 

intuition

Medlem
Amex Gold tänker jag, dels för de aviserade poängbonusarna, dels för att det känns osäkert när/hur man kan använda sas poäng under 2020.
 
Toppen