MTheC
Medlem
Förstår resonemanget till viss del men jag ställer mig bara lite frågande till varför jag ska agera bank åt SAS utan någon ersättning?Som jag förstått det handlar det om att vissa biljetter återbetalas automatiskt, utan att någon behöver godkänna något - samtidigt som vissa kräver manuell handpåläggning.
Utifrån hur det har fungerat för mig så har det varit så att bonusresor och biljetter där återbetalning är möjligt från början återbetalas automatiskt om biljetten avbokas innan någon flight är inställd. Så fort en flight är inställd har det krävts manuell hantering.
Nu har jag haft alldeles för få bokningar för att kunna säga att det är så det fungerar. Men bekräftelsen för återbetalning har kommit så snabbt att det känns otroligt att någon har hanterat det manuellt. Enligt kundtjänst finns det vissa biljetter där automatisk återbetalning är möjligt.
Jag väntar själv på återbetalning för fyra biljetter. Jag finner dock ingen anledning att kontakta Amex gällande detta, då allt faktiskt tyder på att SAS gör återbetalningar men att det går långsamt framåt.