Visa bifogad bild 108288
När man fyller 50 år och är hemma ensam en eftermiddag så får man passa på att njuta lite innan gästerna kommer på kvällen vilket jag gjorde förra tisdagen.
Jag öppnade flaskan och hällde upp precis det ni ser på bilden, stoppade ner näsan och kände en instängd och något oxiderad doft FAN!
Nåväl vinet är gammalt och när man tittar på bubblorna så är de jäkligt pigga så skjuts ner i karaffen och bara vänta och hoppas på det bästa, en halvtimme senare kunde jag andas ut och börja njuta!
Genom de 3,5 timmarna som det tog att konsumera flaskan konstaterade jag att den är relativt försiktigt i doften, vissa friska toner av grönt äpple och cirusskal.
Smaken var allt annat än försiktig, härligt mineralisk frisk syra med återkommande grönt äpple och citrusskal och en uppsjö av härliga små fantastiskt livliga bubblor.
Ett otroligt välbalanserat vin med en grym och väääldigt lång eftersmak där ACO citronkola är min först tanke, helt klart en Top 10 flaska av de jag provat genom åren och det bästa är att det finns en till i källaren