Man brukar få ringa när det blir ändringar.lillemannen skrev:Fick idag min resa avbokad av Thai som gick till Bali i maj. Poängen har dock inte kommit tillbaka och troligtvis inte 2-4-1.Klicka för att utvidga...
Man brukar få ringa när det blir ändringar.lillemannen skrev:Fick idag min resa avbokad av Thai som gick till Bali i maj. Poängen har dock inte kommit tillbaka och troligtvis inte 2-4-1.Klicka för att utvidga...
Är det bara med Tallinn nr som man kan göra detta, även om den är bokad på SAS hemsidan Star Alliance?Canadien skrev:Man brukar få ringa när det blir ändringar.Klicka för att utvidga...
Jag har för mig att jag gjort ombokningar på SAS hemsida gällande *A bokningar dvs som är bokade där.lillemannen skrev:Är det bara med Tallinn nr som man kan göra detta, även om den är bokad på SAS hemsidan Star Alliance?Tänker för det är en Amex 2-4-1Tråkigt att Thai har dragit in så många flyg nu.Klicka för att utvidga...
bankb skrev:Lite OT, men har någon koll på hur alla butiker som säljer grönsaker och frukt från Thailand. Finns ju ett par riktigt bra thaibutiker i Sthlm. Har för mig att dessa har fått sina leveranser med Thaiflighter till ARN ett par dagar i veckan.Klicka för att utvidga...
Flygbolagsekonomi är inte alls min grej. Men det är ju en del bolag som flyger enbart cargo. Sparar man så mycket pengar på att inte flyga med PAX så det ändå är värt att köra med bränsle etc?micke99 skrev:Har för mig jag läst någonstanns att de kommer flyga cargo endå. Men ej säker.Klicka för att utvidga...
bankb skrev:Flygbolagsekonomi är inte alls min grej. Men det är ju en del bolag som flyger enbart cargo. Sparar man så mycket pengar på att inte flyga med PAX så det ändå är värt att köra med bränsle etc?Klicka för att utvidga...
bankb skrev:Lite OT, men har någon koll på hur alla butiker som säljer grönsaker och frukt från Thailand. Finns ju ett par riktigt bra thaibutiker i Sthlm. Har för mig att dessa har fått sina leveranser med Thaiflighter till ARN ett par dagar i veckan.Klicka för att utvidga...
De måste ju boka om hela biljetten så att ni får anslutningsflyg ARN-CPH ocksåOttoWallen skrev:Fick mail från Thai idag med beskedet att de har bokat om oss med utresa från Arlanda till Köpenhamn istället. Hemresa enl plan och landar därmed på Arlanda. Blir problem att parkera bilen...Klicka för att utvidga...
Är det så? Bra lösning i så fall. Ser på vår bokning att vi (just nu) missar flyget mellan Bangkok och Krabi. Anledningen är att utresan har blivit flyttad 1 dygn framåt, men där har inte flyg två blivit ombokat än. Vi får se när Thai korrigerar detta.Canadien skrev:De måste ju boka om hela biljetten så att ni får anslutningsflyg ARN-CPH ocksåKlicka för att utvidga...
Ja, ni har köpt en resa A->B inte X->BOttoWallen skrev:Är det så? Bra lösning i så fall. Ser på vår bokning att vi (just nu) missar flyget mellan Bangkok och Krabi. Anledningen är att utresan har blivit flyttad 1 dygn framåt, men där har inte flyg två blivit ombokat än. Vi får se när Thai korrigerar detta.Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Ja, ni har köpt en resa A->B inte X->BKlicka för att utvidga...
Ja, du har köpt A till B, då kan de inte tvinga dig att starta resan från X.samet skrev:Är det vekligen så. Jag har också levt i den uppfattningen men fått beskedet att ombokningen sker så långt i förväg så det är inte ett krav utan jag kan välja att avboka om det nya alternativet inte passar.Klicka för att utvidga...
De måste erbjuda dig en A-X-B eller avbokning. Kan inte tvinga dig starta i Köpenhamnsamet skrev:Är det vekligen så. Jag har också levt i den uppfattningen men fått beskedet att ombokningen sker så långt i förväg så det är inte ett krav utan jag kan välja att avboka om det nya alternativet inte passar.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Ja, du har köpt A till B, då kan de inte tvinga dig att starta resan från X.Du har ett alternativ att avboka, men ingenstans i 261/2004 står det att de får ändra din destination eller vart resan startar.Klicka för att utvidga...
Fick info idag från en grossist av thaimat. De grönsakerna han hade på lager nu är de sista han får in innan CPH linjen börjar flyga igen... mycket tråkigt. Inte kunna flyga till Thailand själv och inte kunna köpa frukt i Sverige...Mattias_Economy skrev:Min fru är ju thai och handlar massa grönsaker från dessa butiker. Priserna är ju rätt höga redan. Misstänker att de kommer bli dyrare inom kort. Går tyvärr inte att bunkra färska grönsaker.För att inte tappa ämnet. Jag har 3 bokningar med Thai. Ville boka av, om men de bad mig återkomma om 2-3 veckor.Klicka för att utvidga...