Senaste nytt

Unik chans att följa med SAS till OS i Tokyo

OS i Tokyo som planerades nu i sommar kommer att flyttas till 2021
Vad händer med ANA linjen mellan Stockholm och Tokyo
SAS är sponsor för samtliga Skandinaviska länderna.

Vad händer med ANA linjen mellan Stockholm och Tokyo

Det är det nog få som vet. När jag bokade biljett stod det på ANAs webbsida "Subject to government approval", och det var ju innan hela världen stängde ner. Man kan tänka sig att deras avsikt var att starta linjen i samband med OS, men att sen fortsätta flyga -- resan jag själv bokat är tänkt att ske i oktober i år (dvs några månader efter det var tänkt att OS skulle hållas).

Man kan kanske anta att deras öppnande av linjen inte kommer falla med just OS, däremot är ju hela flygbranschen i fritt fall just nu...

Det är det nog få som vet. När jag bokade biljett stod det på ANAs webbsida "Subject to government approval", och det var ju innan hela världen stängde ner. Man kan tänka sig att deras avsikt var att starta linjen i samband med OS, men att sen fortsätta flyga -- resan jag själv bokat är tänkt att ske i oktober i år (dvs några månader efter det var tänkt att OS skulle hållas).

Man kan kanske anta att deras öppnande av linjen inte kommer falla med just OS, däremot är ju hela flygbranschen i fritt fall just nu...

Just "Subject to government approval" är, vad jag har förstått, att de har fått grönt ljus för att linjen ska kunna öppnas men att den byråkratiska processen bakom inte är färdig än.

Jag vill minnas att jag läste uppgifter från just ANA om att slutgiltigt besked om rutten ARN-HND ska lämnas i maj någon gång, men nu kan jag inte längre hitta den informationen.

Jag och mrs eliee har också en flight till Japan med ANA inbokad i oktober. :)

Toppen