Senaste nytt

Unik chans att följa med SAS till OS i Tokyo

Personligen tycker jag det är i överkant. Passar inte min budget, men:
Det är för dyrt för mig också, men finns många som har denna summa pengar som inte har några problem att betala dessa priser och gärna åker på OS. Det är lite som med dersa först aevent de gjorde till Champagne med Rickard Juhlin, folk klagade på hur dyrt det var men eventet sålde slut utan problem och de som hade klagat på att det var för dyrt insåg sedan att priset var väldigt billigt med tanke på vad man fick smaka.

Priserna är föga förvånande, särskilt med tanke på att biljetter till de olika grenarna lottas ut till de japaner som anmält sitt intresse. Osäker på hur det ser ut med att få tag på biljetter för utlänningar, dock - säkerligen så att större aktörer som SAS kan köpa loss.

Vidare är det dessutom ett bra hotell mitt mellan Shinjuku och Tokyo som också har nära till vissa events vilket aldrig är dåligt i Tokyo. Visst har de väl utbyggd infrastruktur, men det ska nämnas att det är knökfullt i rusningstid och värre lär det vara under OS.

Kul men dyrt. Verkar inte vara så svårt att få tag på egna flygbiljetter eller hotell - Tokyo är ju en enorm stad. LOT-flyg går att få för under 10 000 kr i ekonomiklass och under 20 000 i Business Class samma datum som SAS-flygen. Biljetter finns inte just nu hos svenska agenten Cosport utan de säljer bara dyra paket. Men skulle bli förvånad om man inte kan få tag på t.ex. damfotbollsgruppspelsmatcher till bra priser. För åtta år sedan var jag i London, då gick det att köpa vanliga biljetter så här års (bra friidrottsbiljetter för c:a 2000 kr för ett finalpass).

https://www.cosport.com/olympics/packages.aspx

74 000 DKK är just nu 103 000 SEK (Business).
Och man var tvungen att boka för två. Ändå inte kaffepengar. Men det är klart att det säljer, och helt säkert är det en upplevelse!
:)

Toppen