Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir förvånad över kostnaden - om jag jämför med han som fick en jorden-runt-biljett i C för nästa samma kostnad...se lite högre upp i tråden.

Varav 75 USD och 50 USD är bokningsavgifter(ca 840 SEK) per person kan jag tänka mig.
Beroende på om de har stopover i Frankfurt eller i London tillkommer också APD.

Min första LifeMiles bonusresa.

Bonusprogram: Avianca LifeMiles
Flygbolag: Singapore Airlines
Kabinklass: Business
Antal poäng: 18.000 miles + cash
Skatter&avgifter: cash (för köp av 27.000 miles i samband med bokning) ca 345 USD + skatt ca 56 USD + bokningsavgift 25 USD
När: Dec 2012
Bokad: Oct 2012

Singapore-Osaka: Singapore Airlines Business
Osaka-Singapore: Singapore Airlines Business

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ekonomiklassbiljett mellan Singapore och Osaka med Singapore Airlines direktflyg skulle kosta ca 1.060 USD inkl. skatter under nyårshelgen. Jag gjorde en kalkyl av LifeMiles bonusresa inkl. köp av miles och det visade sig att det var en bra affär.

Jag köpte först 18.000 miles för 540 USD, sedan betalade jag ca 426 USD för cash, skatt och avgift. Totalt blev det ca 966 USD inkl. köp av miles och skatter. Alltså Business class biljett blev billigare än ekonomiklass. :)

Last edited:
Det som är lite oroande är den här texten som jag fick för "cash" delen.

MILES PURCHASE COMPRA DE 27000 LIFEMILES - IN CONNECTION WITH TKT
NON ENDORSABLE / NON REFUNDABLE

För förtydligande: Bonusresa mellan Singapore och Japan t/r i Business class kostar 45.000 LifeMiles(LM) miles.
Jag köpte 18.000 LM miles först och vid bokning av bonusresan betalade jag för 27.000 LM miles.

Min fråga är vad händer för de 27.000 LM miles om jag avbokar bonusresan.
Jag vet att jag får tillbaka 18.000 LM miles, men jag är osäker på "cash" delen.

Bonusprogram: American Airlines AAdvantage
Flygbolag: Dragonair & Cathay Pacific
Antal poäng: 22.500 miles för enkelresa
Skatter&avgifter: skatter och avgifter ca 1.040 SEK (inkl. 75 USD quick ticketing fee)
När: Nov 2012
Bokad: Oct 2012

Beijing-Hong Kong: Dragonair Business
Hong Kong-Singapore: Cathay Pacific Business
Singapore-Bangkok: Cathay Pacific Business

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag försökte att boka med BAEC avios först men det blev dyrare än med AAdvantage miles. Så blev det med AAdvantage den här gången.
Bokningsavgiften är dyrare i Sverige(300 SEK) än i USA(25 USD), men man kommer inte fram till kundtjänst just nu pga orkanen Sandy...

Jag blir förvånad över kostnaden - om jag jämför med han som fick en jorden-runt-biljett i C för nästa samma kostnad...se lite högre upp i tråden.

Jo, fast det var ju fel från USDM's sida. Den bokningen är i allra högsta grad felaktig enligt deras regler så det är kanske inte så konstigt att den blev extremt billig.

Bonusprogram: US Dividend Miles
Flygbolag: Singapore, Asiana, United
Antal poäng: 30.000 US DM poäng x 2 personer
Skatter&avgifter: 1700* kr x 2 personer
När:Maj 2013
Bokad: Oktober 2012

Älskar Intra South-Pacific awards :p

Last edited:
charlesswe, du är ju grym på detta! För detta är väl också "fel"?
För bokning inom en zon får man inte ha stopover, korrekt? Men då löser det första felet det andra, du routar utanför zonen och då godkänner dom även stopover?
Har du eller nån annan lyckats med stopover med en "normal" inom-en-zon routing?

Tack!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen