GOTBound
Medlem
Nu har BA ställt in BA0791 på söndag och bokat om mig till BA0793 nu på söndag. Jag skulle landat kl 11:40 men landar nu istället 20:15 vilket gör att jag missar Tottenham vs. Manchester United som börjar kl 16:00. Jag flyger tillbaka med fakiren BA 0790 på måndag.
Kan jag ställa något claim mot BA för att jag är framme nästan 7h senanre, eller avsäger jag mig den rätten om jag accepterar deras ombokning till BA0793?
Jag behöver flygning för TP, jag har bokat CE så det rör sig om 80 TP, att boka av och inte åka alls "kostar" det med även om avbokningen i sig är gratis.
Nästa fråga, jag hittar inget att luta mig på t&c men kan AMEX Plat reseförsäkring ersätta den "vaskade" biljetten (£69,5)?
EK
Då denna drunknande bland inlägg som @Senator påpekade inte riktig hör hemma i tråden gör jag en re-post och bygger på med mer info.
Jag har varit i kontakt med BA som erbjuder ombokning till kvällen innan.
Jag frågade även om de kunde boka om mig med AY via HEL men operatören hos BA fick inte upp flygen för 15:e däremot den 16:e, skulle jag komma med AY den 15:e då hinner jag till andra halvlek, jag får upp flygen på AY's hemsida;
AY 864 till HEL och vidare med AY 1337 till LHR, men dessa får som sagt inte BA's operatör upp för den 15:e, är det HUACA som gäller?
Jag har undersökt andra alternativ som är SK morgonflyg till ARN, betalat med egna pengar, och sen BA0799 till LHR. Det som känns olustigt här är risken att SK ställer in sina morgonflyg GOT-ARN på söndag, då är jag helt strandad och kan inte räkna med hjälp från BA.
Kvällen innan förstår lördagen då vi har en middagsbjudning här hemma som jag behöver lämna vid 18:00 tiden samt att en hotellnatt i London tillkommer som jag får betala själv, ungefär likadan kostnad som för SK till ARN alternativet.
CPH flygen från GOT är för dyra och tågen passar inte avgången med BA.
EK