Senaste nytt

SAS meny långdistans affärsklass från 1:a november 2019

Extra bra med 1H som plats den här gången :) Men visst är det ”bara” på utresa från Skandinavien som den serveras?
Ja det är bara från Skandinavien på longhaul, har varit så varje år.
1H kan ju dock bli en betydlig nitlott då det är bassinett platsen, kommer det någon med infant så kommer de att flyttas och då kan du hamna längst bak (om du nu inte själv reser med infant vill säga).

Ja det är bara från Skandinavien på longhaul, har varit så varje år.
1H kan ju dock bli en betydlig nitlott då det är bassinett platsen, kommer det någon med infant så kommer de att flyttas och då kan du hamna längst bak (om du nu inte själv reser med infant vill säga).

Det har du iofs rätt i, kanske ska försöka boka om till annan plats långt fram i kabinen :) Eller räkna med lite flyt :)

Edit: 1A var nu ledig, så tog den istället :) Tack för heads up så jag kollade på tillgängliga platser igen :)

Är det så illa på riktigt? Räcker inte till alla i business.
Det lastas olika av alla rätter ombord, under Peter Lawrance tid så har jag för mig att det fanns löjrom kastat till 80% av business (eller var det 100%). Liten risk att den tar slut med andra ord, men klart det kan hända om man sitter längst bak. Nu kan ju detta ändrats senaste två åren också, men min uppfattning är att det finns ordentligt med löjrom ombord.

Det lastas olika av alla rätter ombord, under Peter Lawrance tid så har jag för mig att det fanns löjrom kastat till 80% av business (eller var det 100%). Liten risk att den tar slut med andra ord, men klart det kan hända om man sitter längst bak. Nu kan ju detta ändrats senaste två åren också, men min uppfattning är att det finns ordentligt med löjrom ombord.
Det brukar ju (nästan) alltid räcka till crew också. Tycker att det brukar stå många fat med löjrom på vagnen i förhållande till andra alternativet.

Jag har druckit den och tycker den är helt ok, det är absolut inte en söt cider och fungerade för egen del.
Mera ”riktig” i sin smak med andra ord, trevligt att höra!

Vad har sötma att göra med kvalitet och att vara "riktig" ?
I så fall kan ju i princip all Brittisk cider, även vintage och reserv, definierar som fulcider.
Söthetsgraden beror ju till stor del på vilka äppelsorter som använts.

Nej, den där Mikkelercidern smakar precis som Sidra Natural från Asturien och
kan möjligtvis tilltala de som gillar suröl, för de flesta andra smakar den kattpiss
blandat med vinäger.

I så fall kan ju i princip all Brittisk cider, även vintage och reserv, definierar som fulcider.

kan möjligtvis tilltala de som gillar suröl, för de flesta andra smakar den kattpiss
blandat med vinäger.
Söt "cider" för mig är typ xider, niks päroncider, Kopparbergs, rekorderlig och liknande, har absolut inget med äpple att göra. Sen kan man ju diskutera om det är cider eller inte, men lämnar den frågan till andra forum.

blandat med vinäger.
Jag tycker Mikkelercidern smakar traditionellt och gott. Som man kan förvänta sig att en "äkta" cider ska smaka.
Antingen gillar man den stilen, eller så gör man det inte.

Toppen