Senaste nytt

Söker: Stockholm - Montreal

• Varifrån vill du börja din resa? ARN
  • Var är din destination? Montreal (Alla flygplatser)
  • Typ av resa? T/R
  • När vill/behöver du resa ut? Sent september - tidigt november
  • När vill/behöver du komma hem? Flexibel
  • Hur länge vill du vara borta? 3-4 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna 1 infant (~6 månader)
  • I vilken kabinklass?First, Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Lufthansa, Air Canada, SAS, United (undviker helst Air Austria, TAP & Swiss)
  • Vad är din budget? (per person) 100 000 EB + 2-4-1 (kan lösa fler poäng om nödvändigt)
  • Vad är det viktigaste för dig? Kortare restid

Tur att "Air Austria" inte varken finns eller flyger till Montreal :D Förlåt men jag gissar du menade Austrian Airlines och om du inte själv har provat Austrian skulle jag säga av alla du listar, så erbjuder just Austrian den bästa upplevelsen på en dagsresa.

Med min personliga erfarenhet med Infant skulle jag fokusera på snabbaste och enklaste vägen. Då skulle jag tipsa om:
Brussels från BMA till BRU och Air Canada vidare till YUL dock undvik Air Canada A330-300 om möjligt
SAS till ZRH och Swiss vidare till YUL
SAS till LHR och Air Canada vidare
Lufthansa/SAS till MUC och Lufthansa vidare till YUL

Det finns och CDG och FRA, men på CDG är det terminalbyte och Frankfurt har ökända långa promenader.

Austrian flyger till YYZ och inte YUL, och även om jag tycker United är helt ok skulle jag undvika åka via USA om det går. Kolla via SAS.se vad som finns innan du ringer Tallinn för att slutföra.

Vill du resa First så är det endast Lufthansa som du kan åka med. Du åker då på byte både i Tyskland och i USA (här med immigration och tull) eftersom de inte flyger till Kanada med F-kabin. Detta borde alltså falla bort eftersom du prioriterar kortare restid.
Som påpekats ovan så är det 130k poäng som gäller. Jag har provat ARN-GVA/ZRH-YUL (Air Canada/Swiss), ARN-MUC-YUL, ARN-FRA-YUL (LH) ett antal gånger och eftersom jag inte är så morgonpigg brukar jag föredra via Munchen, då kan man åka från Arlanda vid lunch.

Tack för era tips! dem är ovärderliga - hur går jag enklast tillväga för att hitta en vettig resplan? Tycker SAS hemsida är fullkomligt värdelös och när jag kollar Awardfares så finns inga resor så långt fram i tiden

Vad tror ni förövrigt om att köra följande resplan med en 6 månaders infant:

ARN - ORD (Awardresa i business)
ORD - YUL (Cash)
YUL - ORD (Cash)
ORD - CPH - ARN (Awardresa i business)

Ta gärna en print screen på din sökning och hur det ser ut, så ska jag försöka hjälpa dig :)

upload_2020-2-26_13-43-55.png

Toppen