Senaste nytt

SAS Mastercard - dubbla poäng 14-16 feb 2020

Som alltid, vid varje liknande kampanj, är det beroende av var transaktionen processas och när den rapporteras in.

Tack, då får jag vänta tills imorgon med mitt inköp här i NYC och inte bara förlägga dem till efter kl 18:09 lokal tid = midnatt i Sverige.

Har dock råkat ut flera gånger att jag gjort köp från Sverige på fredagen, men sen har inte köpet bokförts förrän på måndagen = inga poäng.

Senast var det en hotellbokning i London där pengarna reserverades direkt, men köpet bokfördes först på måndagen. Riktigt surt!

Får chansa imorgon när jag checkar ut och byta kort och hoppas det processas i tid...

Som alltid, vid varje liknande kampanj, är det beroende av var transaktionen processas och när den rapporteras in.

Ett exempel:
Sitter du uppe till midnatt, centraleuropeisk tid, för att sedan köpa något på en amerikansk site - där klockan fortfarande visar på torsdagskväll - då blir det inga extrapoäng, för köpet gjordes på torsdagen och faller därför utanför kampanjen. Var du är, tar kortinlösen infen hänsyn till, det är var köpet sker/processas som avgör vilken tid transaktionen skall kodas med.

I mitt fall är det flyg fr. Lufthansa och Hotell i Spanien...

Tror det står i MC vilkor att man inte får ligga med plussaldo på kontot.

Får och får... jag har vid ett antal tillfällen pytsat in rejält! Så nu ligger jag flera 10 k på ”plus” och inte har något fr. SEB kort..
Jag köpte även bil på kortet När jag ringde SEB KORT och vill förvarna om det stora uttaget så sade det bara, ”helst ser vi att man höjer kreditgränsen” men vi kan inte gärna hindra någon från att sätta in pengar och använda dom... Har nu laddat upp upp rejält...

Ett exempel:
Sitter du uppe till midnatt, centraleuropeisk tid, för att sedan köpa något på en amerikansk site - där klockan fortfarande visar på torsdagskväll - då blir det inga extrapoäng, för köpet gjordes på torsdagen och faller därför utanför kampanjen. Var du är, tar kortinlösen infen hänsyn till, det är var köpet sker/processas som avgör vilken tid transaktionen skall kodas med.
Har du/vi koll på hur i det perspektivet påfyllning till Revolut räknas?

Mina GBIT gick bra, men jag kan inte göra online-köp som överstiger några tusenlappar. Så har det inte varit vid de andra kampanjerna. När jag försöker toppa upp 1000 (tusen) SEK hos Revolut så kommer det fram en grå skärm där det står Verifiering och sedan händer inget mer. Det har aldrig hänt mig förr.

Last edited:
6 st Gbit innan det var stopp. Provade Revolt, stopp där med. Och även stopp för vanliga köp med kortet.

Last edited:
Toppen