Senaste nytt

Fredagstråden™

Renovering mer eller mindre klar ... en del saker återstår som vi tänker se om vi kan fixa i helgen.

I kväll är det dags för nya Bond-rullen, Skyfall. VIP på Rigoletto förstås!

Någon annan BC:are som ämnar ta sig dit? Ska jag ta med en tag så vi kan se varandra?
Å fan. Jag går imorgon Lördag 17:45. VIP givetvis ;)

Skönt att höra att det har kommit snö även längre söderut... :p Då känner man sig mer som en i mängden.
Här spösnöade det alldeles nyss och lär väl fortsätta i helgen. Tur att man jobbar så att det finns annat att koncentrera sig på.

Ska titta på Thriller the musical eller vad den heter här i London med en tjejkompis ikväll. Sedan blir det sedevanlig utgång med cocktails på W och vidare ut för att clubba. Fick mitt flyg inställt igår med BA på eftermiddagen imorgon så nu flyger jag hem 1130 istället vilket är nästan bättre. Verkar som jag måste köpa vinterdäck med denna helg då bilen har sommarsulor ute på arlanda.

snö och kraftiga vindar i jämtlandsfjällen, det blåser rejält även i centralorten Östersund
det är klass 1 varning, så det tar i ganska rejält
Själv drar ja på badhuset och relaxar och tar en varm bastu!

Vi hade 24 grader och sol här under dagen, men det märks verkligen att det är höst i luften. Avslutade precis en löprunda i bekväma 16 grader. I helgen blir det någon form utav halloweenfest för att fira att tentaveckan är över.

Den traditionella fredags-GT:n är idag ersatt av en fredagsouzo på sydligare breddgrader. Pluspoäng för den som känner igen glaset. Till ouzon serveras snacks, tzatziki och vitlöksmarinerade kalamataoliver. Läsningen Jacobs reportage, så man ska väl inte klaga på livet just nu :)
2012-10-26 17.13.22.jpg

Den traditionella fredags-GT:n är idag ersatt av en fredagsouzo på sydligare breddgrader. Pluspoäng för den som känner igen glaset. Till ouzon serveras snacks, tzatziki och vitlöksmarinerade kalamataoliver. Läsningen Jacobs reportage, så man ska väl inte klaga på livet just nu :)
Visa bifogad bild 10607

OK.....nu har jag officiellt bestämt mig. I Februari lämnar jag Sverige för alltid:eek:

Fick för mig igår att vi (jag, flickvännen och LinuxSam) skulle börja fredagkvällen med en av de 5 av 12 kvarvarande flaskorna Wachauer Grüner Veltliner Spätlese 1976 (Österrike), som inköptes 2007.
Föröppnade just flaskan. Korken for åt alla håll, så det blev till att sila innehållet varsamt.
Men vilket gott vin!!! :) Snacka mogen 36-åring...
Blir en bra kväll detta!

Toppen