Det såg ljust ut i början när jag skaffade Amex, t ex det mesta jag köper på nätet går bra, men det är bara en bråkdel av min totala spend.Faktiskt lite nyfiken på var man regelbundet gör av med de beloppen och där inte amex funkar.
Det är ju tyvärr inget nytt. Men för att vara helt ärlig så kommer du ju behöva dra ditt kort rätt många ggr för att komma upp i 150.000 Kr på lunch.Men insåg att mina dagliga inköp sällan går med Amex, t ex lunchrestauranger jag besöker tar bara MC/Visa.
Tobaksbutiker som inte är 7-Eleven eller Pressbyrån tar det inte heller (i 9/10 fall).
Vi åker utomlands ca 1-2 ggr per år och det är oftast inom EU,
Å fan har Ving stängt det som betalmedel. Kanske nu när stordalen börjar sätta prägel. Jag har köpt resor två år i rad på ving med Amex innan. Senaste slutbetalades i oktober 19 så tämligen nytt. Och absolut inte bra!Det såg ljust ut i början när jag skaffade Amex, t ex det mesta jag köper på nätet går bra, men det är bara en bråkdel av min totala spend.
Men insåg att mina dagliga inköp sällan går med Amex, t ex lunchrestauranger jag besöker tar bara MC/Visa.
Tobaksbutiker som inte är 7-Eleven eller Pressbyrån tar det inte heller (i 9/10 fall).
Betalade en ganska dyr resa via Ving som inte heller tog AMEX.
Var i Dubai för en vecka sean och kunde använda kortet 1! gång på hela veckan, alla andra köp gick bara med MC eller Visa.
Å fan har Ving stängt det som betalmedel. Kanske nu när stordalen börjar sätta prägel. Jag har köpt resor två år i rad på ving med Amex innan. Senaste slutbetalades i oktober 19 så tämligen nytt. Och absolut inte bra!
Tror inte Tur heller tar Amex va?
Ta det billigare MC kortet. Fly Premium i Europa är inte värt så väldigt mycket i mitt tyckande.
JodåTror inte Tur heller tar Amex va?