Läste igenom tråden och funderade på när någon skulle skriva om det här alternativet. Ett helt kostnadsfritt SAS Amex Classic. Kan kombineras med SAS MC standard för 395 / år (halva priset första året som någon redan skrivit).
På det här sättet kan man praktiskt taget få poäng på alla sina köp oavsett var man handlar, till en ganska låg kostnad. Kommer man upp i kravet på spendering för SAS Amex Classic så kan man som sagt resa för halva poängpriset i Europa upp till 2 personer. Det finns ju massa trevlig platser att besöka, och om man inte kan få ut något annat värde av sina poäng så tycker jag det här är ett utmärkt alternativ.
Jag skaffade som du SAS mc och amex classic. Insåg rätt snabbt att jag kanske hade klarat en 2-4-1 på ett kalenderår om jag bytte till ett amex premium och la mina köp där. Sen insåg jag att jag inte kommer ha poäng så det räcker att boka en 241 resa. Avslutade då mitt amex och kör alla mina köp på SAS mc premium istället och kör det nått år nu och bunkrar poäng. Skrapat ihop 35k poäng på 3 månader med hjälp av lite bonusar från SAS mc classic/premium och amex classic och all våran mat köper vi nu på Coop och dom flesta köp görs genom nån av SAS partners. Nästa år siktar jag på ett amex premium och en 2-4-1 vouncher Man får skynda långsamt