Senaste nytt

Curve betalkort

Har betalat lite grejer senaste dagarna med mitt underliggande SAS mc. Kan jag flytta till ett annat kort med gbit och sen flytta igen tillbaka till SAS mc när kampanjen kör igång nästa helg?
Man kan bara göra GBIT en gång per transaktion, så det går inte. Man måste ha ett annat underliggande kort vid första dragningen.

Har betalat lite grejer senaste dagarna med mitt underliggande SAS mc. Kan jag flytta till ett annat kort med gbit och sen flytta igen tillbaka till SAS mc när kampanjen kör igång nästa helg?
Dessvärre inte. Du kan enbart flytta en transaktion en gång med GBIT.

Edit: 3:a på bollen

Märkligt förfarande av Standard Chartered. Du borde kolla upp detta med den banken då originaltransaktionen från Curve var fortfarande 194 HKD.
Eftersom Curve "fysiskt" finns i UK så kan jag kanske förstå att transaktionen ser lite konstig ut, hur vanligt är det att bli debiterad HKD i England?

Eftersom Curve "fysiskt" finns i UK så kan jag kanske förstå att transaktionen ser lite konstig ut, hur vanligt är det att bli debiterad HKD i England?
Säkert vanligare än vad man kan tro att bli debiterad i hkd i London om man har ett kort från HK. När affärer vill göra det enkelt för köparen att välja hkd eller pund exempelvis i kortterminal.

Intressant frågeställning. Jag har av försiktighetsskäl debiterat ett annat kort inom gbit perioden. Återkom gärna med slutsats om ingen annan eminent medlem på detta forum kan svara på frågan.

Intressant frågeställning. Jag har av försiktighetsskäl debiterat ett annat kort inom gbit perioden. Återkom gärna med slutsats om ingen annan eminent medlem på detta forum kan svara på frågan.

Har du läst tråden? Vi är redan 3 personer som har svarat på frågan ikväll....För att vara mer specifik - 5, 6 och 7 inlägg ovan ditt och 1, 2 och 3 inlägg under det du citerar.

Om man genomför ett köp i NOK, med det underliggande kortet inställt på NOK. Vad händer sen när jag gör en GBIT och flyttar den till exempelvis SAS Eurobonus MC?

dras den flyttade transaktionen fortsatt i NOK, och jag får poäng som ett utlandsköp?

Toppen