Senaste nytt

Curve betalkort

Fast curve tar väl 1,5% för allt som går till Sek oavsett valuta på helgen? Är väl bara växlingar mellan usd, eur o pund som går att få ner till 0,5 men sällan aktuellt för oss i Sverige. Fast 8öre per poäng är ju egentligen rätt bra.

Trodde jag hade allt klart för mig o fördelarna med curve o revolut men började fundera mer på de med dubbelkampanj o är man beredd att betala runt 10öre per poäng så är väl MC på helgen alltid rätt prisvärt i utländsk valuta i samband med kampanj. Enda jag får till bättre är ett revolut laddat på fredagen när man får dubbla poäng för den spend man ska göra på helgen, under förutsättning att revolut stödjer att förväxla valutan i landet man är. Alt ladda på helgen för att få 30p o betala 0,5-1% påslag vid köp med revolutet.
Ja då kan man ju använda revolut på helgen om man vill maximera. Eller betala 1,5% för att slippa krångla. Ändå billigare än SAS MC.

Några erfarenheter kring när de justerar limit? Har haft kortet i snart 1 år och ianväder dagligen. Har inte fått justering av någon gräns.

@intuition Hur nära Din gräns är du då? Jag använder i princip enbart Curve för icke Amex köp och fick justert min limit förra våren om jag minns rätt då jag började slå i taket. Jag tror att det bara är att spenda på så justeras det upp om du börjar närma Dig. Det har skett för många och ganska självklart egentligen då de annars förlorar en aktiv kund. Jag har idag £3750/£20000/£50000 i limits vilket räcker mer än väl då jag vill underhålla mina Amex också.

Nu blir jag irriterad på Curve.
Efter uppdatering av app så måste jag logga in med speciell mejl länk.
Begärt den ca 40 gånger nu och ingen kommer.
Inte i i inkorgen eller skräpposten.
Kontaktat dom via mejl, FB och IG men inget svart eller support.
RIKTIGT DÅLIGT!
Varit supernöjd hittills med detta gör mig förbannad då jag inte kan komma in i appen!

Något förslag?

Kundtjänst är rätt långsam, kan ta 1-2 dagar innan man får svar.

Jag fick precis mitt kort, men har mail från Cure där de säger att jag inte har laddat upp ID handlingar, lite intressant att jag kan lägga til kort i appen, att jag kunde aktivera mitt kort och förmodligen börja använda det, utan att dom vet vem jag är....

Nu blir jag irriterad på Curve.
Efter uppdatering av app så måste jag logga in med speciell mejl länk.
Begärt den ca 40 gånger nu och ingen kommer.
Inte i i inkorgen eller skräpposten.
Kontaktat dom via mejl, FB och IG men inget svart eller support.
RIKTIGT DÅLIGT!
Varit supernöjd hittills med detta gör mig förbannad då jag inte kan komma in i appen!

Något förslag?
Dom har nu svarat på FB och bett om ursäkt.
Dom får inte diskutera konton där.
Men dom ville ha min mejl så dom kan eskalera supporten.

Curv är riktigt bra. Alltid fått bra hjälp i appen. Men problemet blir när man inre kan komma in i appen.

@intuition Hur nära Din gräns är du då? Jag använder i princip enbart Curve för icke Amex köp och fick justert min limit förra våren om jag minns rätt då jag började slå i taket. Jag tror att det bara är att spenda på så justeras det upp om du börjar närma Dig. Det har skett för många och ganska självklart egentligen då de annars förlorar en aktiv kund. Jag har idag £3750/£20000/£50000 i limits vilket räcker mer än väl då jag vill underhålla mina Amex också.
Nja, jag har väl gjort av med 65% av min årslimit på ungefär samma tid. Så om det är så att de utvärderar först när man är nära en gräns så förstår jag. Har väl kanske inte heller varit supernära daglig/vecko-limit.
Men man anpassar ju sig lite också. Nu när jag "bara" har 10 000/år så ligger jag på en takt som gör att året ska hålla sig inom ramen.

Toppen