Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

Alltså, vilken underbar flygmaskin det är... jag tycker att man verkligen känner sig mindre jetlagged efter man flög A350. Det var min första A350 resa, ska testa SIA nästa månad.
Visa bifogad bild 105632 Visa bifogad bild 105633 Visa bifogad bild 105634 Visa bifogad bild 105635 Visa bifogad bild 105636

Skriv gärna en liten jämförelse om detta. Jag har bara åkt SIA A350 och blev inte alls imponerad av detta flygplan. På kommentarerna verkar SAS A350 vara bättre. Då menar jag inte ljud och miljö som borde vara detsamma. SIA säng var hård och obekväm, det fanns ingen tail kamera, ingen ”bar” mm.

ingen ”bar” mm.
Fast på SAS är väl baren i A350 ungefär som i A330 (och A340 antar jag?) och jämfört med A380 baren på (exempelvis?) Emirates är SAS bar inte mycket till bar kan jag tycka. På Emirates finns en "riktig" bardisk och kanske närmare tio sittplatser med bälten och allt i baren.

Fast på SAS är väl baren i A350 ungefär som i A330 (och A340 antar jag?) och jämfört med A380 baren på (exempelvis?) Emirates är SAS bar inte mycket till bar kan jag tycka. På Emirates finns en "riktig" bardisk och kanske närmare tio sittplatser med bälten och allt i baren.
Fler borde anamma bälte i baren, inte bara på flyg. Då slipper man ramla ner från barstolen.

Skriv gärna en liten jämförelse om detta. Jag har bara åkt SIA A350 och blev inte alls imponerad av detta flygplan. På kommentarerna verkar SAS A350 vara bättre. Då menar jag inte ljud och miljö som borde vara detsamma. SIA säng var hård och obekväm, det fanns ingen tail kamera, ingen ”bar” mm.
Att Singapore har en hård säng som är obekväm har inte dirket något med A350 att göra utan den produkt som de använder och finns på mer än ett flygplan. Dvs det är stolen som är problemet och inte flygplanet i sig.
Jag har gjort 2 flighter med båda SAS och Singapore Airlines och skulle säga att planet i sig är same same, ingen skillnad där. Stolen skljer sig och serveringen ombord, men det har inget med A350 i sig att göra.
Planet är riktigt bra enligt mig som flygplan, skulle jag välja plan på longhaul skulle A350 vara mitt andrahandsval efter Boeing 747 (det är bara av nostalgi som 747 alltid kommer att väljas först).

Helt korrekt, "baren" på A350 är samma yta som finns på A330/340 men den har lite ny utformning och är mer öppen. Man står fortfarande mer eller mindre i galleyt om man bestämmer sig för att hänga i "baren" ett tag.

Att Singapore har en hård säng som är obekväm har inte dirket något med A350 att göra utan den produkt som de använder och finns på mer än ett flygplan. Dvs det är stolen som är problemet och inte flygplanet i sig.
Jag har gjort 2 flighter med båda SAS och Singapore Airlines och skulle säga att planet i sig är same same, ingen skillnad där. Stolen skljer sig och serveringen ombord, men det har inget med A350 i sig att göra.
Planet är riktigt bra enligt mig som flygplan, skulle jag välja plan på longhaul skulle A350 vara mitt andrahandsval efter Boeing 747 (det är bara av nostalgi som 747 alltid kommer att väljas först).

Ja att flygplanet, A350, är detsamma oavsett inredning förstår t o m jag. Möjligtvis kan val av motorer vara olika, jag vet inte om A350 kan konfigureras med både Trent och GE motorer. Det jag bad @Elberto kommentera var just skillnaden i hårdvaran på SAS och SIA A350. Hur servicen är vet jag själv eftersom åkt med båda bolagen och utgår från att SAS service på A330/340 är samma på A350.

Ja att flygplanet, A350, är detsamma oavsett inredning förstår t o m jag. Möjligtvis kan val av motorer vara olika, jag vet inte om A350 kan konfigureras med både Trent och GE motorer. Det jag bad @Elberto kommentera var just skillnaden i hårdvaran på SAS och SIA A350. Hur servicen är vet jag själv eftersom åkt med båda bolagen och utgår från att SAS service på A330/340 är samma på A350.
Som jag förstått det är det bara RR Trent XWB motorer som sätts på A350-planen så där skiljer inget.
Personligen har jag inte problem med någon av hårdvarorna, SQ har en mycket större och öppen stol så man kan röra sig mycket mer. Personligen sitter jag skönt i den även om det inte finns något riktigt bra lounge läge. Nya SAS-stolen är bättre än den tidigare versionen tack vare att man tagit bort luftkudden, utöver det så är det inga större skillnader som du märker av.
En jämförelse av business på SAS och Singapore A350 passar nog bättre i en egen tråd.

Den verkar enligt rapporter vara lite sämre på A350 eftersom crew inte fått lära sig hur man hittar i lådorna i galley så det tar lite längre tid.
Och detta problem borde vara "borta" inom någon månad när de fått in rutin på det hela. Upplevdes ju som mycket bättre när crew gjorde sin andra resa och hade bättre koll på var saker fanns

Har en resa till USA snart bokad med annat bolag och efter att jag läste allas rapporter här om SAS A350 så blev jag avis och sur på mig själv att jag inte bokade den istället. Fram tills att jag läste @Najk inlägg i kompensationstråden. Herregud vilken katastrof! SAS misslyckas med servicen ombord på sitt flaggskepp bara 4 dagar efter lanseringen. Aldrig att jag tar omvägar för att åka SAS sålänge som servicen är krokigare än vägen till Söderköping

SAS - Generell kompensationstråd | Sida 20 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Toppen