Senaste nytt

Dag 3 med "SAS finest" (A350)

Jeb säger också att servicen var 5 stjärnor i sin bedömning så det kan ju inte varit helt katastrofalt. Han säger också att man kan förvänta sig att det är lite strul när något är helt nytt, vilket få verkar ha förståelse för här utan allt ska fungera "nästan som innan" på direkten,

Fick känslan av att att Jeb ville berömma CC, med all rätt, vilket han specifikt nämner. Min erfarenhet av flygningar är att det är otroligt sällan jag är missnöjd med personalens inställning till livet, jobbet och allt emellan, vilket ibland kan vara skillnaden mellan att aldrig vilja flyga igen med ett visst bolag, till att ge dem en "till chans".

Det händer i stort sätt på alla mina flygningar när jag frågor om en till Mikkeller på glasflaska

Jo det är också min erfarenhet, vilket ju inte gör att SAS A350 är något "speciellt". Mikkeller har ju ingen egen låda i drinkvagnen utan blandas med andra drycker antar jag (har bara druckit den i burk).

Nu har jag inte sett några kommentarer om A350 som specifikt handlar om att rota efter dricka, utan servicen generellt just på dessa flygningar.

Det hade varit en mer rättvis jämförelse om du jämfört med British Airways, Lufthansa eller KLM, för att nämna några.
Det här blir ju lite politk, vilket är helt onödigt på BC tycker jag. Vi har marknadsekonomi och alla konkurrerar på samma marknad. Att Qatar kan ha låga priser handlar inte om att dom anställer slavar utan att dom har en helt annan affärsmodell och har en och annan krona. Vi kanske ska vara glada för att dessa bolag inte flyger direkt till USA exempelvis.

Nu har jag inte sett några kommentarer om A350 som specifikt handlar om att rota efter dricka, utan servicen generellt just på dessa flygningar.
Då har du nog missat min kommentar om crew som letade igen typ varje vagn i Business galley utan att hitta en flaska. Lite senare kom de med en flaska som de troligtvis hade hittat i främre galley någonstans. Normalt finns dessa i galley bakom rad 8. Kan mycket väl vara så att de hittade den i extra lagret som var lastat för denna flight.

OT, men du får gärna fundera på varför dessa bolag är så mycket billigare, men ändå kan leverera den service de gör.

Någonstans måste de ju kapa kostnaderna. Om du vill ha ledtrådar till svaret får du gärna skicka pm.

Varför ska man behöva fundera på det? Bra service kan även handla om man vill erbjuda det och är inte alltid en resursfråga utan ofta handlar det om inställning. I en fri värld reser jag där servicen är bra.

Spridda skurar om Snacksgate och Coffeegate i trådarna just nu.

Men jag vill angående Coffeegate inflika att fika (som i kaffe, kakor och bullar) är en central del av den Nordiska kulturen. Då funkar det inte att servera frystorkat kaffe. Jag förstår att en vattenkokare och en press är en billigare väg för SAS än alternativet, men då kan man inte ta en genväg på genvägen och servera frystorkat istället.

I det stora hela kan inte SAS stå och falla med en en riktig kaffebryggare/espressomaskin per A350. En snabb googling. Första resultatet är plug and play-prylar till A350. Säkert inga billiga grejer. Men en A350 är ju inte så billig heller. F.ö. verkar det vara exakt dessa köksmaskiner SAS har i sin nya A350:

Essence® Inserts Collection

Byt ut en av alla Essence® Water Heater ombord på nya A350 mot en Essence® Espresso/Cappuccino Machine och ge oss riktigt kaffe! Plz!

Tack @Onelifetolive för en bra rapport!

Toppen