Senaste nytt

Dag 3 med "SAS finest" (A350)

En middagsservering på under 2 timmar om jag räknat rätt får väl ändå anses som hyfsat bra. Jag skulle gissa att skulle de göra det snabbare skulle någon annan klaga att personalen stressade och plockade undan innan man ätit klart.


Skönt att höra att du ändrat dig, lät ju tidigare som att du tyckte SAS gjorde fel som inte släppte av er.

Gällande kaffe, under all kritik, fick du någon förklaring?

Att Wifi inte fungerade kan ju inte kommit som en överraskning, stod väl till och med i premiärtråden att det just nu testas?

Precis som @direktörnSE skrev, anser jag att middagsserveringen börjar när duken (med tillbehör) kommer på plats, eftersom man då måste plocka undan dator eller vad man nu håller på med. Att man också blir ombedd att förse sig med dryck till maten, när drinkvagnen strax därefter kommer ut, signalerar i min värld att "nu är det dags för mat!"

Kaffet: Nix! Ingen förklaring. Inget beklagade att det tog slut. Inget.

Att Wifi inte funkade kom definitivt som en överraskning, eftersom det funkade på premiären två dagar tidigare.
Att sen testerna verkade vara slutförda, tyder ju om något på att "Så! Nu funkar det!"

Och kanske det viktigaste: Vet dom om att det inte funkar: Skicka en push-notis till samtliga resenärer så att man kan förbereda sig eller åtminstone vet vad man har att vänta sig.
 
Precis som @direktörnSE skrev, anser jag att middagsserveringen börjar när duken (med tillbehör) kommer på plats, eftersom man då måste plocka undan dator eller vad man nu håller på med. Att man också blir ombedd att förse sig med dryck till maten, när drinkvagnen strax därefter kommer ut, signalerar i min värld att "nu är det dags för mat!"

Kaffet: Nix! Ingen förklaring. Inget beklagade att det tog slut. Inget.

Att Wifi inte funkade kom definitivt som en överraskning, eftersom det funkade på premiären två dagar tidigare.
Att sen testerna verkade vara slutförda, tyder ju om något på att "Så! Nu funkar det!"

Och kanske det viktigaste: Vet dom om att det inte funkar: Skicka en push-notis till samtliga resenärer så att man kan förbereda sig eller åtminstone vet vad man har att vänta sig.
Du delger väl denna feedback till SAS hoppas jag? :)
 
Riktigt välskriven rapport!

Tack!! :)

Jag tycker självklart att man kan förlåta CC att de inte hittar i köket, men då får väl saker ta lite mer tid - så länge det som ska erbjudas, erbjuds. Kaffet som alltid serverats i Business är samma Nescafé som du fick - men när du frågar om pressskaffe borde du ju åtminstone få en ursäkt för att det är slut/inte finns. Det ska väl dessutom finnas en espressomaskin även på 350..

Men visst finns det kaffemaskin på A330/A340?!
En sån där man lägger i en kapsel/påse i maskinen och får ut en kopp espresso (vilken kan göras om till en americano om man önskar)?
Har visserligen bara 6 legs i SAS C på longhaul i bagaget, men jag vill verkligen minnas att det är så.

Absolut kan CC ha fått för lite träning för att kunna leverera snabb service, men med rätt attityd kan man ju komma undan det mesta. Man kan ju vara dålig på sitt jobb, men så länge man är glad blir man mer eller mindre förlåten.

Ja, dom flesta var faktiskt glada, och det får man ge dom, men som sagt... det vart mycket annat som inte var på plats sas. (pun intended)
 
Absolut och jag kan räkna till slutet av huvudrätt om jag inte äter efterrätt eller dricker kaffe. Problemet är ju att det inte är någon flexibilitet. Om man snabbt vill stöka av ätandet så går det inte, det är bara långsamnjutarna som du som får det som de vill. Bäst i min bok på detta är American Airlines. Rätterna kommer i din takt. Snabbt om man vill, långsamt om man vill.
Helt enig.
Ta tillbakavägen t.ex.
Eftersom det är en kvälls-/nattflygning, vill man ju veta om serveringen ska ta 2 eller 4 timmar, så man vet hur man ska planera sömnen.
I det senare fallet är det ju bud på att hoppa över middagen helt och hållet.
 
Morgon i Chicago - dags för frukost.

Iom sviten jag blev uppgraderad till har jag tillträde till loungen, i vilken det serveras frukost mellan 06:30-10:00

Sist jag var här tyckte jag att den var helt ok för att vara amerikansk hotellfrukost.
Idag var den tom. några snäpp bättre. Trevligt!

20200131_140241.jpg

20200131_140202.jpg

20200131_140207.jpg
Beklagar ljuset. Men alltså croissanten... PREFEKT crust


20200131_140211.jpg

20200131_140215.jpg

20200131_140238.jpg

20200131_140248.jpg
 
Toppen