Senaste nytt

Eurobonus Everyday lanserat

Gjorde nyss mitt första köp på Rituals efter att ha kopplat mitt amex. Spännande att se om det fungerar. Sparar nog kvittot då jag inte är allt för hoppfull...

Var och käkade på Phil's Burger på Drottninggatan igår, betalade med everyday-kopplat SAS MC Premium.
Än så länge ingen information om att några poäng skulle vara på väg.

Var nere och kollade på handbollsmatcher i Malmö Arena den 17:e.
Blev så nyfiken på att se om de här nymodigheterna fungerar så sprang över till Emporia i pausen mellan två matcher, testköpte en deo och sparade kvittot (efter att ha läst varningarna i den här tråden). 10 dagar senare har det inte dykt upp något mejl om att mitt köp registrerats.
Längre än så behöver jag inte vänta? Utan jag kan efterregistrera köpet? Gör jag det i onlineportalen?

Var nere och kollade på handbollsmatcher i Malmö Arena den 17:e.
Blev så nyfiken på att se om de här nymodigheterna fungerar så sprang över till Emporia i pausen mellan två matcher, testköpte en deo och sparade kvittot (efter att ha läst varningarna i den här tråden). 10 dagar senare har det inte dykt upp något mejl om att mitt köp registrerats.
Längre än så behöver jag inte vänta? Utan jag kan efterregistrera köpet? Gör jag det i onlineportalen?

Du måste vänta 25 dagar. Om du inte ser något efter det kan du använda detta formulär.
SAS EuroBonus Member Portal

Ursäkta en dum nybörjarfråga. Jag har precis skaffat Eurobonus och SAS MC så har inte fått något mail om Everyday så har ingen länk till där man kopplar kortet. Jag har letat på Eurbonus-sidan och googlat men hittar inte?

Här står det "Login" men jag är redan inloggad, provar klicka login men hamnar då på min sida, går tillbaka till samma sida, står fortfarande login....
Everyday | SAS

Edit:
Hittade var man kopplar kortet. Hittade även att mitt ad-block+autostop play videos tillägg i Chrome gjorde att jag hamnade i loopen där jag inte blev inloggad :) Kanske hjälper detta någon annan nybörjare med :D
SAS EuroBonus Member Portal

Jag besökte en av de anslutna restaurangerna förra veckan. Kyparen kände till samarbetet och var bekant med att det inte alltid fungerat.
Vi beslutade oss för att gardera genom att först dra kortet utan betalfunktion och därefter betala med det anslutna kortet.
Kan när jag tittar på EuroBonus kontot idag konstatera att detta ger dubbeldipp!
Beloppen blev olika då dricksen ingår på betalkortstransaktionen, anar att det kan göra att det slinker igenom.
Antar att det är en tidsfråga innan det försvinner men i väntan på det blir det fortsatt dricks :)

Jag besökte en av de anslutna restaurangerna förra veckan. Kyparen kände till samarbetet och var bekant med att det inte alltid fungerat.
Vi beslutade oss för att gardera genom att först dra kortet utan betalfunktion och därefter betala med det anslutna kortet.
Kan när jag tittar på EuroBonus kontot idag konstatera att detta ger dubbeldipp!
Beloppen blev olika då dricksen ingår på betalkortstransaktionen, anar att det kan göra att det slinker igenom.
Antar att det är en tidsfråga innan det försvinner men i väntan på det blir det fortsatt dricks :)
Shhh!

Toppen