Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Magnus Lindskog skrev:Du bör hinna med det utan problem, klart beroende på hur mycket tid du vill lägga där och när på dygnet du landar. När jag mellanlandade på väg mot DPS så tog jag de flyget med 3,5h istället för 2,5 för att just få tid i The private room men i efterhand ångrade jag mig. Framförallt eftersom vi var rätt trötta när vi landade, var ju dock CPH flyget då så man landar väl cirka halv 1 på natten.Man åt och drack duktigt mycket på flyget dit så vi var inte jättesugen på att trycka i oss ännu mer mat utan blev bara lite Dompa. Men i slutändan hade vi gärna tagit de tidigare flyget.Klicka för att utvidga...


Du har helt rätt! Vid landar vid 05:55, man vill ju bara komma fram.

Däremot så såg jag nu att vi flyger vidare med SQ Airbus A330-300 i business. Det planet har väl dom gammla business säterna? nästa flyg cirka 1 timmar senare är deras nya Boeing 787-10 med nya business. Kanske är värt att byta ändå för att prova ? Vad tycker du / ni?
 
Axxo skrev:Du har helt rätt! Vid landar vid 05:55, man vill ju bara komma fram.Däremot så såg jag nu att vi flyger vidare med SQ Airbus A330-300 i business. Det planet har väl dom gammla business säterna? nästa flyg cirka 1 timmar senare är deras nya Boeing 787-10 med nya business. Kanske är värt att byta ändå för att prova ? Vad tycker du / ni?Klicka för att utvidga...


Ja de var faktiskt också en av anledningarna till de sena att jag ville testa 787an. Dock är ju de där sätena sådär bra, finns rätt mycket diskussioner om dem här på forumet. De är rätt smala o sjukt svårt att prata med sin stolsgranne om man åker två. Nu är det ett kort flyg så spelar mindre roll egentligen. Har inte åkt deras A330 så kan inte jämföra riktigt.



Kan även tipsa att book the cook inte var nån höjdare när vi åkte. Sambo hade tagit hummer som var så seg att de var oätligt o min köttbit var rätt well done. Fast å andra sidan var vi fortfarande mätt o "trötta" efter all skumpa.



I slutändan är båda bra o vilken man väljer är en ren smaksak om man vill testa nått speciellt eller ifall man vill ha mer timmar i loungen. Är väl hur ni flyger hem, passerar ni private room då vid en mer vettig tid på dygnet så hade jag lagt fokus där istället.
 
Magnus Lindskog skrev:Ja de var faktiskt också en av anledningarna till de sena att jag ville testa 787an. Dock är ju de där sätena sådär bra, finns rätt mycket diskussioner om dem här på forumet. De är rätt smala o sjukt svårt att prata med sin stolsgranne om man åker två. Nu är det ett kort flyg så spelar mindre roll egentligen. Har inte åkt deras A330 så kan inte jämföra riktigt.Kan även tipsa att book the cook inte var nån höjdare när vi åkte. Sambo hade tagit hummer som var så seg att de var oätligt o min köttbit var rätt well done. Fast å andra sidan var vi fortfarande mätt o "trötta" efter all skumpa.I slutändan är båda bra o vilken man väljer är en ren smaksak om man vill testa nått speciellt eller ifall man vill ha mer timmar i loungen. Är väl hur ni flyger hem, passerar ni private room då vid en mer vettig tid på dygnet så hade jag lagt fokus där istället.Klicka för att utvidga...
Stort tack för tipset!
 
FInns det någon som lyckats boka HND-SIN i F? Har försökt söka genom alla reserapporter, lyckade bokningar osv, men det enda jag sett är någon som skrev för ett tag sedan att de inte trodde att det släpptes award-platser till Eurobonus på den rutten.
 
hendberg skrev:FInns det någon som lyckats boka HND-SIN i F? Har försökt söka genom alla reserapporter, lyckade bokningar osv, men det enda jag sett är någon som skrev för ett tag sedan att de inte trodde att det släpptes award-platser till Eurobonus på den rutten.Klicka för att utvidga...
Har tyvärr aldrig sett Att något lyckats boka F på den sträckan.
 
hendberg skrev:FInns det någon som lyckats boka HND-SIN i F? Har försökt söka genom alla reserapporter, lyckade bokningar osv, men det enda jag sett är någon som skrev för ett tag sedan att de inte trodde att det släpptes award-platser till Eurobonus på den rutten.Klicka för att utvidga...
Aldrig sett att någon rapporterat att de bokat detta. Det har tidigare varit möjligt att flyga SIN-NRT med ANA First på den tiden de hade First på den sträckan, men sen det tog bort detta har det inte gått att boka.

Om jag ska gissa lite så är detta en "premium-sträcka" där man inte vill slänga ut massa bonusplatser på. Men fråga kan man ju alltid göra om de hittar något, helt plötsligt kanske de släpper på denna rutt precis som HKG/PEK/PVG.
 
Pratade precis med Tallinn för att leta efter F från SIN till Europa. Testade "ITA Matrix-knepet" som det skrivits om tidigare här i tråden. Misslyckades kapitalt på ca 10 olika flighter där det då potentiellt skulle kunna finnas.



Knep en C istället, men lyckades och andra sidan knipa en ANA F från London i nya kabinen. Så en halv vinst i alla fall...



Agenten nämnde också att Suites med nya kabinen SIN-LHR-SIN är låst, dvs de ser ingenting. Men tydligen så kan de i alla fall se Suites SIN-ZRH-SIN, men det var fullt en lång period framåt. Förutsatt att jag läst på rätt att det skall vara Suites på den sträckan.
 
hendberg skrev:Pratade precis med Tallinn för att leta efter F från SIN till Europa. Testade "ITA Matrix-knepet" som det skrivits om tidigare här i tråden. Misslyckades kapitalt på ca 10 olika flighter där det då potentiellt skulle kunna finnas.Knep en C istället, men lyckades och andra sidan knipa en ANA F från London i nya kabinen. Så en halv vinst i alla fall...Agenten nämnde också att Suites med nya kabinen SIN-LHR-SIN är låst, dvs de ser ingenting. Men tydligen så kan de i alla fall se Suites SIN-ZRH-SIN, men det var fullt en lång period framåt. Förutsatt att jag läst på rätt att det skall vara Suites på den sträckan.Klicka för att utvidga...
Vilken period letade du under?
 
Har nu bokat min allra första first och det hade aldrig varit möjligt utan er! Tack så mycket!

Blev över jul och nyår.

Har bokat AMS-SIN-HND ut och NRT-TPE-SIN-AMS in. First på AMS-SIN och omvänt och business på dom andra benen.



Ringde Tallinn idag och försökte hitta first på HND-SIN men tyvärr fanns inget.



Kollade även HND-PEK-SIN men fanns bara 1 plats first på PEK-SIN.



Återigen tack så mycket för att ni finns!
 
Adam Engdahl skrev:Har nu bokat min allra första first och det hade aldrig varit möjligt utan er! Tack så mycket!Blev över jul och nyår.Har bokat AMS-SIN-HND ut och NRT-TPE-SIN-AMS in. First på AMS-SIN och omvänt och business på dom andra benen.Ringde Tallinn idag och försökte hitta first på HND-SIN men tyvärr fanns inget.Kollade även HND-PEK-SIN men fanns bara 1 plats first på PEK-SIN.Återigen tack så mycket för att ni finns!Klicka för att utvidga...
Grattis till en bra bokning! Kan det va så att du flyger AMS-SIN 22dec?
 
hendberg skrev:Agenten nämnde också att Suites med nya kabinen SIN-LHR-SIN är låst, dvs de ser ingenting. Men tydligen så kan de i alla fall se Suites SIN-ZRH-SIN, men det var fullt en lång period framåt. Förutsatt att jag läst på rätt att det skall vara Suites på den sträckan.Klicka för att utvidga...
På London har man inte kunnat bokat nya suites tidigare så det stämmer säkert.

Jag är dock mer tveksam till uttalandet angående SIN-ZRH-SIN som har A380 med nya sviterna, den har tidigare inte gått att boka men det kan ju självklart ha ändrats, vore intressant att veta om så är fallet eller om de tär en agent som fått för sig något som visar sig inte stämma.




hendberg skrev:Början av februari.Klicka för att utvidga...
Om du letar AMS-SIN-AMS i början på februari med ITA Matrix tricket så kommer du inte hitta något i First då de inte börjar flyga detta förrän i slutet på oktober i år och biljetter för nästa år har inte släppts.

Det är troligtvis bara Amsterdam som fungerar at söka med hjälp av ITA Matrix (eventuellt även Frankfurt), tillgången från London har varit mycket mer oberäknelig.
 
palmen skrev:På London har man inte kunnat bokat nya suites tidigare så det stämmer säkert.Jag är dock mer tveksam till uttalandet angående SIN-ZRH-SIN som har A380 med nya sviterna, den har tidigare inte gått att boka men det kan ju självklart ha ändrats, vore intressant att veta om så är fallet eller om de tär en agent som fått för sig något som visar sig inte stämma.Om du letar AMS-SIN-AMS i början på februari med ITA Matrix tricket så kommer du inte hitta något i First då de inte börjar flyga detta förrän i slutet på oktober i år och biljetter för nästa år har inte släppts.Det är troligtvis bara Amsterdam som fungerar at söka med hjälp av ITA Matrix (eventuellt även Frankfurt), tillgången från London har varit mycket mer oberäknelig.Klicka för att utvidga...
Precis, AMS tittade jag inte ens efter, utan däremot CDG, som också var bom.
 
Ringde in för att kolla lite tillgänglighet. SIN - HKG fanns det t.ex. mycket god tillgänglighet på i början på februari (dock ej A380). Men vilken EU-SIN linje tror ni det är störst chans att hitta tillgänglighet på med kort varsel? D.v..s 1-45 dagar innan avgång.
 
Herr Sjödin skrev:Ringde in för att kolla lite tillgänglighet. SIN - HKG fanns det t.ex. mycket god tillgänglighet på i början på februari (dock ej A380). Men vilken EU-SIN linje tror ni det är störst chans att hitta tillgänglighet på med kort varsel? D.v..s 1-45 dagar innan avgång.Klicka för att utvidga...
Fra just nu. Annars ams när den öppnar.
 
Herr Sjödin skrev:Ringde in för att kolla lite tillgänglighet. SIN - HKG fanns det t.ex. mycket god tillgänglighet på i början på februari (dock ej A380). Men vilken EU-SIN linje tror ni det är störst chans att hitta tillgänglighet på med kort varsel? D.v..s 1-45 dagar innan avgång.Klicka för att utvidga...


Jag ringde idag in och frågade om C och F på vissa avgångar och dagar mellan SIN och EU. Jag fick 0 tillgänglighet i C och F på samtliga datum. Samtidigt visar SAS egna verktyg på webben flera möjligheter i C.
 
Är det någon som uppfattat något mönster för när det kan finnas lediga platser i F? Likt när SIN-CPH var möjligt när det fanns 4 platser till försäljning.
 
Berrsus skrev:Jag ringde idag in och frågade om C och F på vissa avgångar och dagar mellan SIN och EU. Jag fick 0 tillgänglighet i C och F på samtliga datum. Samtidigt visar SAS egna verktyg på webben flera möjligheter i C.Klicka för att utvidga...
Jag hade liknande problem första gången jag ringde dit Fanns F LHR-SIN men varken F eller C SIN-SYD. Gick in på sidan för awards och kunde se att där fanns 8 platser i C på flera flygningar mellan SIN-SYD. 2h i kön igen kommer fram sen säger tjejen jag pratade med att det inte finns. Fick förklara hur jag hittade till sidan det visade sig att hon envisades med att kolla på typ SAS.com när hon efter lång tid sökte på SAS.se och kom till sidan för award så va det inga problem och kunde då boka SIN-SYD C. Kanske även i detta fallet inte tittade på rätt ställe.
 
Back
Top