Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Fick precis svar från kundtjänst att poäng från SASJUL-kampanjen ska komma in sista januari.

Men vi får väl se, track record hittills på utlovade datum är ju sådär....

Går ej att logga in på SAS när man är inloggad på COOP och skall föra över poängen. Fel användarnamn eller lösenord. Inloggning på SAS.se fungerar. Någon med samma problem?

Vad säger ni proffs? Har precis börjat min poängjakt och har ca 40k coop-poäng att växla in.
Är det värt att göra det nu när det är kampanj eller bör man fortsätta spara?

Dvs, kommer dessa 20% kampanjer tillräckligt ofta att man inte behöver hugga på varje?

*Edit
Har svårt att komma upp i 50k eller 60k innan kampanjen tar slut. Därav min fråga :)

Du tjänar väl inget på att invänta nästa väl? Växla in 40k nu, du hinner kanske få ihop 3k-5k poäng tills kampanjen är slut som du kan växla med.

Vad säger ni proffs? Har precis börjat min poängjakt och har ca 40k coop-poäng att växla in.
Är det värt att göra det nu när det är kampanj eller bör man fortsätta spara?

Dvs, kommer dessa 20% kampanjer tillräckligt ofta att man inte behöver hugga på varje?
Några risker att överväga:
  • Jag ser det som osannolikt att coop kommer förbättra växlingskursen, mer sannolikt kan den försämras eller att SAS-samarbetet avslutas. Det är dock ren spekulation från min sida!
  • Om SAS försämrar EuroBonusvillkoren kanske cooppoängen kunde använts till något värdefullare? Mindre sannolikt tänker jag.
  • EuroBonuspoäng går ut efter 5 år. Om du planerar att använda poängen före dess tycker jag det är lika bra att växla nu.
  • Cooppoäng går ut efter 3 år. Genom att vänta med växlingen kan du därmed få lite längre giltighetstid. Om du förmodligen inte kommer ha möjlighet att använda EuroBonuspoängen närmsta 5 åren kan det därför vara läge att vänta.

Du tjänar väl inget på att invänta nästa väl? Växla in 40k nu, du hinner kanske få ihop 3k-5k poäng tills kampanjen är slut som du kan växla med.

Njäe, inte mer än att det är väl högre växlingskurs ifall man växlar in 60k?
Blir ju dock ingen överdriven skillnad på det stora hela.

Några risker att överväga:
  • Jag ser det som osannolikt att coop kommer förbättra växlingskursen, mer sannolikt kan den försämras eller att SAS-samarbetet avslutas. Det är dock ren spekulation från min sida!
  • Om SAS försämrar EuroBonusvillkoren kanske cooppoängen kunde använts till något värdefullare? Mindre sannolikt tänker jag.
  • EuroBonuspoäng går ut efter 5 år. Om du planerar att använda poängen före dess tycker jag det är lika bra att växla nu.
  • Cooppoäng går ut efter 3 år. Genom att vänta med växlingen kan du därmed få lite längre giltighetstid. Om du förmodligen inte kommer ha möjlighet att använda EuroBonuspoängen närmsta 5 åren kan det därför vara läge att vänta.

Bra poänger.
Klart omöjligt att veta hur Coop + SAS kommer vara i framtiden men bättre blir väl nästan inget här i världen iallafall :)
Tanken är helt klart att använda EBpoängen inom 5 år. Har en liten 2års plan.

Så kontentan känns som att det är lika bra att växla in nu då :)

Tack för tankehjälpen. Man är minst sagt lite förvirrad såhär i början när man försöker hänga med på alla knep och försöka undvika fällorna som finns :)

Toppen