Senaste nytt

Curve betalkort

Berglund

Medlem
Svarar mig själv här. Man får inte använda detta som alternativ till att föra mellan egna utländska konton.

Ja, det är ganska självklart att man inte får göra det. Jag undrar mest varför du ställer frågan här när du sedan inte litar på svaret, du har ju redan tidigare fått rätt svar av @Tonton:
Man bör aldrig skicka pengar till dig själv. Bryter definitivt mot dina underliggande kreditkorts T&C.
 

Veron

Medlem
Han svarade ang. kreditkort vilket också var klart för mig. Så jo det svaret litade jag på. Men nu var det inte frågan om kreditkort vilket du tydligen missat. Så därav mitt svar.

Kreditkort förstår jag man ingen av de underliggande korten är kreditkort här. Tänkte på detta som ett alternativ till att föra mellan två egna konton.
 

M.K

Medlem
Nytt mail från Curves CEO. Bl a Apple pay utlovas inom kort!

6E14ABAE-8E05-4050-8DBC-57DCA99C5C14.png

Äntligen blir det av denna gång hoppas jag!
 

JAONHA

Medlem
Även Amex nämns i samma mail...
What's The Story With Amex?
We thought you might ask that. We're trying to patch things up at the minute and hope a reunion is on the cards for 2020.

Den som lever får se :)
 

M.K

Medlem
@JAONHA Det hade varit fantastiskt men jag vågar inte hoppas på Amex ändå. Oavsett har första året med Curve inneburit poängrekord för mig samtidigt som jag faktiskt har sparat pengar med detta kort.

Jag önskar därför Curve teamet ett riktigt gott nytt år tillbaka och hoppas på nya trevliga funktioner. Apple pay tror jag definitivt på nu.
 
Last edited:

Flying Finn

Medlem
Personligen sitter jag och väntar på att dotterbolaget i Irland kommer igång, så vi kan få våra europeiska kort. Borde ju personligen få ett svart Investor-kort. :) Under 2019 så har kortet (Curve Black) fungerat bl.a i Myanmar, Kina (folkrepubliken), Hong Kong och El Salvador. Alla hotell som har velat ta en förbetalning vid incheckning, har kunnat även återbetala vid utcheckning.

AMEX: litar inte på det under 2020. Jag har på känna att Curve lyckades trassla det för mycket då tidigare. Mera av intresse är att Curve kommer att böra fungera själv som tekniskt kortutgivare och då blir vi av med Wirecard-härvan.
 

Matore

Medlem
Har nu beställt ett Curve Blue. Förutom det så har jag beställt Revolut och Rebilla. Tanken är att princip bara använda dessa för kontantuttag i Mexico under kommande semester. Kanske också nån enskaka betalning på restauranger etc där Amex inte funkar.
Har jag fattat rätt att jag alltså INTE ska lägga Revolut och Rebilla under Curve för då förburkar jag gränsen på ATM-uttagen?
I övrigt har jag ett SAS MC och Amex Elite och Platinum. Några tankar om hur jag använder korten på bästa sätt under resan eller nåt att tänka på? Jag behöver verkligen spenda Elite för att nå vouchern och det krockar lite med deras valutapåslag och jag "borde" använda Curve eller de andra utan valutapåslag. Hur tänker ni andra här när man slits mellan dessa två i-landsproblem...? :)
 

JochenS

Medlem
Några tankar om hur jag använder korten på bästa sätt under resan eller nåt att tänka på? Jag behöver verkligen spenda Elite för att nå vouchern och det krockar lite med deras valutapåslag och jag "borde" använda Curve eller de andra utan valutapåslag. Hur tänker ni andra här när man slits mellan dessa två i-landsproblem...? :)
Jag har kört Curve för både kontantuttag mot debitkort och köp mot SAS MC på utlandsresa. I Taipei var uppkopplingen riktigt usel med telefonen och därför svårt att växla mellan korten. Funkade då väldigt smidigt att köra allt mot SAS MC och sedan göra en GBIT på kvällen och flytta kontantuttag till debitkortet. Fick direkt meddelande i SAS MC appen att "köpet" avbrutits. Om det är viktigt med spend på Amexkortet så är ju fortfarande kontantuttag att föredra på Curve, och mot slutet av året ev. även köp när du vet hur nära du är din 2-4-1.
 
Toppen