Senaste nytt

Curve betalkort

Om jag har ett utländskt konto med visakort kan jag då skicka pengar till mitt svenska konto med tillhörande kort? Är väl nåt med att man inte får skicka till sig själv eller nåt... Fann inget specifikt så är det nån med koll här?
Man bör aldrig skicka pengar till dig själv. Bryter definitivt mot dina underliggande kreditkorts T&C.

Måste vara den billigaste lösningen att skicka stålar utomlands som jag har hört talas om?!
Motsvarande finns ju på tex revolut, borde ju bli samma pris.

Tyvärr kräver båda att man laddar upp hela sin kontaktlista till dem. Och revolut har ju börjat dela med sig av allt man gör för reklam som default numera - tyvärr troligen bara en tidsfråga innan även curve börjar fokusera mer på sådana "alternativa intäktsvägar" också. Men det är klart, någonstans ska ju de också till slut tjäna pengar.

Motsvarande finns ju på tex revolut, borde ju bli samma pris.

Tyvärr kräver båda att man laddar upp hela sin kontaktlista till dem. Och revolut har ju börjat dela med sig av allt man gör för reklam som default numera - tyvärr troligen bara en tidsfråga innan även curve börjar fokusera mer på sådana "alternativa intäktsvägar" också. Men det är klart, någonstans ska ju de också till slut tjäna pengar.

Problemet om man skickar med Revolut via IBAN till tex kina är att den mottagande banken ofta har extremt höga avgifter. Duckar du tex 80 USD kommer typ 50 USD fram efter avgift.

Genom att kunna skicka direkt till ett annat kort borde man komma runt denna avgift.

• Gilla
Reactions: M.K
Men det borde väl vara ungefär samma som att skicka Revolut-Revolut? IBAN är ju något annat..
Ja men Revolut finns inte i alla länder så svårt att skicka till personer runt om hela världen.

What countries are supported?

We are currently only supporting legal residents in the European Economic Area (EEA), Australia, Canada, Singapore, Switzerland, and the United States. The EEA includes:

Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Republic of Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, and the United Kingdom.

We are launching across the world soon, so stay tuned!

Toppen