Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

M.K

Medlem
Det absolut bästa med Revoluts valutakurser är den relativt nya auto-exchange funktionen.

Senast idag fick jag växlat ca 22k till den kurs jag velat ha några dagar utan att behöva följa med. Revolut har koll och växlar exakt när toppen kommer. Jag bestämmer mao kurs själv om den finns inom tradingintervallet.
 
Revolut använder en kurs som deras växlingsmäklare (heter det så?) ger dem. Den ligger väldigt nära Interbank-kursen som jag antar är den man tänker på när man tänker "riktig kurs utan påslag mm". Curve har en annan mäklare, så det skiljer lite dem emellan, men de ligger hyfsat lika med Revolut.
Det finns undantag där Revolut inte är så bra, thailändska baht och ukrainsk hryvnia har 1% påslag. Sen är det speciella markups om helger (London-tid), då blir just thailändska baht och ukrainsk hryvnia ytterligare 1% dyrare medan andra valutor bara blir 0,5% dyrare. What foreign exchange rate will I get? | Revolut Help Centre
 

M.K

Medlem
Om vi ser på interbank kursen fick jag exakt samma kurs som den valutan toppade på senaste dagarna. Jag hade ställt in växling på 1,0701 och fick 1,070126.

4AF4B1CF-0B2C-4C35-B8BA-92EFAF94B625.png



6F94BCD2-5BD6-4A14-BE1D-377AD0402146.jpeg


Bara denna lilla växling sparade in halva årsavgiften för Premium jämfört med gammelbankens avgifter. En anledning till att jag betalar istället för att bara köra gratisvarianten är för att jag faktiskt vill stödja goda initiativ. Revolut är ett av dessa inom fintech.
 
Last edited:

Matore

Medlem
Försöker beställa fysiskt kort men hamnar i återvändsgränd. Går inte välja, bara uppgradera. Måste man det för att få ett fysiskt kort?
 

Attachments

  • 2059E3B9-61D6-49DA-9258-0C7598493D5C.png
    2059E3B9-61D6-49DA-9258-0C7598493D5C.png
    142,2 KB · Visningar: 248

Fidde

Medlem
Har valt standard. Måste man ändå betala för att få ett kort?
Om du inte använt en länk som ger dig ett gratis-kort utan bara laddat ner appen så kostar det. Du kan antingen testa med en länk eller vänta någon vecka, vissa har fått erbjudande om gratiskort för att få fler att börja använda Revolut.
 

Matore

Medlem
Om du inte använt en länk som ger dig ett gratis-kort utan bara laddat ner appen så kostar det. Du kan antingen testa med en länk eller vänta någon vecka, vissa har fått erbjudande om gratiskort för att få fler att börja använda Revolut.
Fick en länk men kanske använt fel då, fasiken.
Går inte att backa då?
Försöker hitta hur man kontaktar dom, ska finnas en support chat men jag kommer bara till chat boten. Vet du?
 
Toppen