Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business ut och Plus hem
Avreseort: ARN
Destination: EWR (via CPH)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 90 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1 794 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): April
Bokad: Januari

Antar att priser är totalt där och inte per person?
Detsamma angående avgifterna?

Flygbolag: Singapore Airines
Kabinklass: Economy / Business / First
Avreseort: Göteborg
Destination: Denpassar
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 225 000 (2 st Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): Drygt 1 500 kr per person
När (avresans tidpunkt): December 2020
Bokad: 30/12 och idag, januari 6

Flighter
Got - AMS - Economy - 17 DEC
AMS - SIN - SQ First - 18 DEC
SIN - DPS - SQ Business - 19 DEC

7 Nätter på Bali

DPS - SIN - SQ Business - 26 DEC
SIN - AMS - SQ First - 26 DEC
AMS - MUC - Economy- 27 DEC
MUC - GOT - Economy - 27 DEC

Har bokat first den 18 December från Amsterdam med return den 26 december för två personer, är inte jätte nöjd med att åka hem den 26 december då jag vill stanna någon dag till på Bali. Tror ni att Singapore / Turkish släpper lite business biljetter i dagarna med return runt 28-29 december? har inte lyckats hitta några biljetter än, antar att det är lite för tidigt. Kommer med stor sannolikhet att avboka hemresan i first för två personer så fort jag hittar två bra business / first hem runt 28-29 med Singapore airlines / Turkish. Kan hojta till när jag avbokar.
Är inte intresserad av Air china eller Lot.
Varför har du använt två voucher för?

Flygbolag: Singapore Airines
Kabinklass: Economy / Business / First
Avreseort: Göteborg
Destination: Denpassar
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 225 000 (2 st Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): Drygt 1 500 kr per person
När (avresans tidpunkt): December 2020
Bokad: 30/12 och idag, januari 6

Flighter
Got - AMS - Economy - 17 DEC
AMS - SIN - SQ First - 18 DEC
SIN - DPS - SQ Business - 19 DEC

7 Nätter på Bali

DPS - SIN - SQ Business - 26 DEC
SIN - AMS - SQ First - 26 DEC
AMS - MUC - Economy- 27 DEC
MUC - GOT - Economy - 27 DEC

Har bokat first den 18 December från Amsterdam med return den 26 december för två personer, är inte jätte nöjd med att åka hem den 26 december då jag vill stanna någon dag till på Bali. Tror ni att Singapore / Turkish släpper lite business biljetter i dagarna med return runt 28-29 december? har inte lyckats hitta några biljetter än, antar att det är lite för tidigt. Kommer med stor sannolikhet att avboka hemresan i first för två personer så fort jag hittar två bra business / first hem runt 28-29 med Singapore airlines / Turkish. Kan hojta till när jag avbokar.
Är inte intresserad av Air china eller Lot.

Allt är ju en smakak, men varför är du inte intresserad av Air China eller LOT? Är genuint intresserad.

Jag är beredd att säga att Air China A350 Business är bland det bättre på markanden just nu. LOT har ju i princip enbart fått goda vitsord härifrån, men har själv inte testat LOT på longhaul, så kan inte yttra mig om det :)

Allt är ju en smakak, men varför är du inte intresserad av Air China eller LOT? Är genuint intresserad.

Jag är beredd att säga att Air China A350 Business är bland det bättre på markanden just nu. LOT har ju i princip enbart fått goda vitsord härifrån, men har själv inte testat LOT på longhaul, så kan inte yttra mig om det :)

Oj! har inte hittat någon med deras A350. Har dom deras nya business på den? Vad är det du gillar med Air China ?
Jag har faktisk inte åkt någon av dom men dom ser så tråkiga ut. Det finns en bra flygningen hem med air china biz - Boeing 787-9 och Boeing 777-300.

Oj! har inte hittat någon med deras A350. Har dom deras nya business på den? Vad är det du gillar med Air China ?
Jag har faktisk inte åkt någon av dom men dom ser så tråkiga ut. Det finns en bra flygningen hem med air china biz - Boeing 787-9 och Boeing 777-300.

Finns mycket tillgänglighet runt dina datum med Air China A350 :)

Skärmavbild 2020-01-06 kl. 19.00.04.png

För att citera en annan forummedlem som flög Air China A350 för några veckor sedan - "Utöver det en toppen flight och jag kan starkt rekommendera flera att prova deras A350 produkt. Jag kan nog t.o.m. säga att det är min nya favorit business produkt till fjärranöster (bättre än SAS, EVA 77W och ANAs nya business). Jag gillade verkligen ANAs nya business kabin, men i sin helhet (service, mat och kabin) föredrar jag den här flygningen!"

A350 är mycket bättre än deras andra plan - så det är dessa som verkligen rekommenderas. Jag själv har alltid varit supernöjd med Air China - och då har jag ändå flugit dem mycket. Förstår inte alls denna rädsla att fluga dem här i forumet, för de är verkligen bra.

Finns mycket tillgänglighet runt dina datum med Air China A350 :)

Visa bifogad bild 103139

För att citera en annan forummedlem som flög Air China A350 för några veckor sedan - "Utöver det en toppen flight och jag kan starkt rekommendera flera att prova deras A350 produkt. Jag kan nog t.o.m. säga att det är min nya favorit business produkt till fjärranöster (bättre än SAS, EVA 77W och ANAs nya business). Jag gillade verkligen ANAs nya business kabin, men i sin helhet (service, mat och kabin) föredrar jag den här flygningen!"

A350 är mycket bättre än deras andra plan - så det är dessa som verkligen rekommenderas. Jag själv har alltid varit supernöjd med Air China - och då har jag ändå flugit dem mycket. Förstår inte alls denna rädsla att fluga dem här i forumet, för de är verkligen bra.

Oki! :) Dom måste ha släppt nu för några timmar sedan. Kanske ger dom en chans! :)
Har inte sett så många innan. Hur flyger man DPS-SIN- ? / ? - GOT.

Kan man boka Singapores nya suits med denna rutt?
Jag bokade den flighten till nu i sommar och då är det gamla first, du kan ju göra lite provbokningar och se om de har nya first någon gång men verkar som de går tillbaka till gamla first under sommarmånaderna i alla fall

Toppen